ANNONS
Annons

Fågelidentifikation

En liten åldersfråga, den här havsörnen passerade över bilen igår, är det en fågel från denna sommaren, eller är den äldre?
 

Bilagor

  • havsorn1.jpg
    havsorn1.jpg
    10.1 KB · Visningar: 495
Här kommer några till.. Bild nummer 1 tror jag är brun kärrhök iaf, och de andra är samma fågel?
 

Bilagor

  • IMG_7388.jpg
    IMG_7388.jpg
    78.4 KB · Visningar: 468
  • IMG_7332.jpg
    IMG_7332.jpg
    85.8 KB · Visningar: 488
  • IMG_7402.jpg
    IMG_7402.jpg
    82.7 KB · Visningar: 455
En liten åldersfråga, den här havsörnen passerade över bilen igår, är det en fågel från denna sommaren, eller är den äldre?

Är ingen expert på exakta ålderbestämningar, men denna individ skulle jag nog bedömma som 2- eller 3K-fågel (alltså född 2008 eller 2007).

/Oscar
 
Den här då? :)

Tagen för nästan ett år sedan, hittade den nu när jag kikade igenom lite bilder. Hade bara en mikrosekund på mig att fota den, så allt gällande bildkvalité ble lidande. Vet inte heller om färgerna stämmer.
 

Bilagor

  • IMG_6357_2.jpg
    IMG_6357_2.jpg
    78.5 KB · Visningar: 382
Fotade denna på lite håll när jag gick runt i Stockholm i fredags, cirklade lite runt stadshuset för att sen vika av mot slottet. Naturligtvis innan jag hann byta objektiv. Bilden är tok-cropad, men det kanske finns någon ändå som kan hjälpa?
 

Bilagor

  • Fågel3.jpg
    Fågel3.jpg
    3.6 KB · Visningar: 372
Finns det nån som kan se vad det är för fågel på bilderna...eller är det en omöjlighet????
På platsen fanns bl.a. Pilgrimsfalk o Lärkfalk...
 

Bilagor

  • falk1.jpg
    falk1.jpg
    28.8 KB · Visningar: 351
  • falk2.jpg
    falk2.jpg
    35.4 KB · Visningar: 350
  • falk3.jpg
    falk3.jpg
    24.6 KB · Visningar: 346
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.