Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelfoto Angarn Stockholm 18/06

Produkter
(logga in för att koppla)

Svardet

Aktiv medlem
Tänkte åka ut till Angarn imorgon 18/6, solen kanske inte skiner men uppehåll enligt SMHI/yr.no så blir det växlande molnighet/molnigt, målet är att fota lite fåglar och ha det allmänt trevligt (tar även med mig macroobjektivet om tillfälle ges för intressanta macrofoton!)

Tanken är att kanske ses där runt 06:30, för de som är intresserade så kan man få åka med i min bil, avgång från Hässelby vid 06:00, finns totalt 3 lediga platser, kan nog ordna någon upphämtning på vägen ut om ni skriver vart ni kan ta er,

Om ni är intresserade så svara här i tråden och om ni tänker åka med i bilen så släng iväg ett meddelande till mig här på fotosidan för mer information :)

Mvh

Mattias
 
Härligt!
Då missade jag inget, med andra ord. Har varit på Gotland i helgen, och har inte haft tillfälle att uppdatera mig om våra Angarnsplaner.

Är det fortfarande klockan 6 som gäller?
 
Jag och Jacob kom överens om att sömn är ju aldrig helt fel så vi tänkte åka vid 8 istället, så då skulle jag kunna hämta dig vid kista vid 08:30 :)
 
Hej på er

Jag lyckades inte ta någon rovfågel bild som blev tillräckligt bra för att visa upp. Uppenbarligen behöver jag träna mer. Min bästa bild för dagen blev på en gulfink. Tack för en trevlig dag, det gör jag gärna om...

MVH
Jacob
 

Bilagor

  • _MG_5298-2d.jpg
    _MG_5298-2d.jpg
    98 KB · Visningar: 362
Mina blev inte direkt jättebra heller, men det blev två som jag kan tänka mig tillskriva mitt namn, den första tycker jag om, den andra är rätt så bra om än så skulle det ha varit bra om jag inte hade behövt klippa bort större delen av bilden ^^

Sedan blev det en gulfink för mig också :)

Bild 1:
https://www.dropbox.com/s/c4b1z1h214dsfcr/IMG_8099.jpg

https://www.dropbox.com/s/2jvd8vju5th8pxt/IMG_8192.jpg

https://www.dropbox.com/s/6m4zx58tse2cdbt/IMG_8302.jpg

Kände att bilderna mer kommer till sin rätt om man ser dem i en vettig storlek, de blir så små när man ska lägga till dem i tråden direkt :)

Åker gärna ut igen, var trevligt! :)
 
Nu har jag hunnit titta igenom alla bilder, men måste tyvärr säga att ingen var något att ha. Så kan det bli ibland.
En mycket trevlig utflykt var det dock ändå, och jag fick ju ett par nya kryss.

Jag gillar din första bil, mattias. Snyggt med den dramatiska himlen!
 
Trist att du inte fick någon bild alls som du var nöjd med, men som du säger, sådant händer :)

Jo, den blev jag rätt så nöjd med, skulle det inte ha varit för himlen så skulle den ha åkt i soptunnan den med..

Bilden på Gulfinken blev rätt så bra om än så är bakgrunden alldeles för orolig känns det som, så den lär nog inte existera vidare någonstans, bild 2 är väl också ok, men inte mycket mer, men ville i alla fall lägga upp något i tråden så att det syntes att vi hade gjort något vettigt ;)
 
Trist man inte kunde följa med denna gång. Era Gulfinkar ser dock ut att vara ordinära Gulsparvar.
 
Du är varmt välkommen nästa gång!

Ahh, där ser man, fågelkunskaperna är på topp, får ta och köpa en fågelbok :)
 
Ja jag kan inte artbestämma alls så jag tror på Gulfink, Gulsparv eller Mindre Lejonsnappare om någon säger så. *ler*

Eftersom det var rätt gott om Fiskgjuse och Kärrhök på Angarn och jag inte lyckades ta någon riktigt bra bild, åker jag gärna dit igen...

Har ni inte semester eller andra lediga dagar i veckorna? Det är klart bättre för mig vardagar än helger, då jag ofta är uppbokad av barn eller annat. Det fanns dessutom bara ett torn i Angarn och det inte var så stort, och då är det säkert mindre folk där på vardagar.

Jacob
 
Har tyvärr ingen ytterligare semester nu i sommar förens i september, men då är jag redan inbokad på en resa, så det är helger jag kan framöver,

Men om man är ute tidigt så tror jag inte att det är någon större fara, är värre om man är där runt 9 snåret,

Var där ute imorse, vaknade vid 5 och kunde inte somna om så jag åkte ut i brist på annat att göra, började komma lite folk runt 9:30, men inte så farligt mycket, de flesta verkade mest bara vandra runt (var väl runt 6 personer jag såg totalt, varav en fågelskådare),

Sedan upptäckte jag att det bästa stället inte var vid fågeltornet utan att det var bättre att gå runt lite, hittade ett rätt så bra ställe till vänster när man kommer in, man kunde komma rätt så nära vattnet där utan att gå över någon avspärrning samt att rovfåglarna kom lite närmare där också, samt att det fanns lite annat roligt där samtidigt,

Bilder finns på min blogg: http://www.fotosidan.se/blogs/frapho/index.htm

Ha en trevlig midsommar!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.