Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Färglaser

Produkter
(logga in för att koppla)

academic

Aktiv medlem
Hej, Är det någon som vet om det finns någon färglaser under 30.000:- som duger till att "printa" bilder med? Naturligtvis på bra "fotopapper".

Xerox "Tectronix", som använder vax" ger bra utskrifter med den är väldigt dyr.

Vi har en Xerox Tektronix på jobbet och jag tycker inte den matchar de bläckstråleskrivare jag provat. Så jag skulle satsa på en lite dyrare bläckskrivare istället.

Jag köpte en begagnad Xerox Tectronics 860 för 7.000:- (exkl moms) Fantastiska utskrifter framförallt i utskriftsläge "Photo" 1200 dpi. Eftersom det är en vaxstråleskrivare smälter färgerna ihop på ett fint sätt utan synligt raster.
Jag har en Epson Stylus Photo 870 att jämföra med och jag bedömer att skillnaden är hårfin.

Har du företag och kan tänka dig lätt begagnade prylar kan jag rekommendera ett besök på www.recycler.se som sysslar med återtag och försäljning av leasingutrustning från kursade företag (säljer ej till privatpersoner).

Kan du sträcka på marginalerna något så kan du just nu exempelvis köpa en Toshiba FC25P (nätverksfärglaser, A3+, 25 sid/min i färg, 600 dpi, inbyggd RIP) som 2001 kostade drygt 300.000 kronor.

Prata med Martin och hälsa från mig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar