Annons

Färga kamerarem...

Produkter
(logga in för att koppla)

Richard Jack

Avslutat medlemskap
Hej på er!

Jag kör Canon och funderar på att färga mina kameraremmar med textilfärg för att de ska få lite lägre profil, bli mer diskreta, inte vara så "skrikiga".

Är det någon som provat detta?

Vilken textilfärg körde ni?

Hur gjorde ni?

Problem?

Jag vet att man kan köpa kameraremmar som är betydligt mer diskreta än originalet, men jag gillar Canons remmar så jag behåller gärna dem.

Ha en bra dag!
/Richard
 
Du har rätt. Jag provade med vanlig textilfärg, och de blev lite lite mörkare bara.

Den enda som blev svart var den vita tråden som de broderat EOS m.m. med.
Vilket i och för sig blev bra. Men den röda utsidan av remmer är fortfarande röd.
 
Jag har sytt på en tygremsa. Med invikta kanter till en fåll så är den lika bred som remmen. Då är det fritt att välja utseende.

Syr du på maskin så lägg papper på den gummerade sidan av remmen så den glider i maskinen. Papperet river du bort sen. Tidningspapper t.ex. Ja, du vet kanske.
 
Det finns en del som gör lite mer personliga kameraremmar i olika material, testa att googla så hittar du säkert något!
 
Jag har bytt ut min kamerarem med skrikiga färger för en skön mörk enfärgad 70-talare i tyg med praktiska och säkra spänne för att kunna ta snabbt av kamera om så behövs. Ibland brukar jag också sätta en bit svart el-tejp på kamerahusets märke för att vara ännu mer diskret.
 
jag köpte den här för nån månad sen:
http://www.dealextreme.com/p/quick-strap-shoulder-strap-for-slr-dslr-cameras-80721

jag är helnöjd, sitter just nu på en d300, men har kört med den i jobbet på en d3s med lite tyngre optik utan problem, så för att vara så billig så är den riktigt bra! Har aldrig provat Black Rapid, men med tanke på att den ser likadan ut, och RS-7an är $40 dyrare så rekommenderar jag verkligen kopian på dealextreme.

Dessutom är det fraktfritt från dealextreme :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.