Annons

Eye-fi sd till cf för nikon d700)

Produkter
(logga in för att koppla)

dd

Medlem
Finns det någon som testat att använda ett eye-fi sd med en cf adapter?

Har letat efter info på nätet men det verkar lite luddigt, så det bästa vore ju att prata med någon (helst nikonägare) som har erfarenhet av detta?

Funderar på att köpa för att testa men om det verkligen inte funkar känns det som en rätt onödig utgift.

(Jag har en nikon d700)

Dennis

Jag har inte testat på en D700, men på andra kameror. Jag tycker Eye-Fi fungerar rätt dåligt över lag, och det blir inte bättre av att monteras i en adapter i ett kamerahus med mycket metall. Jag skulle rekommendera att du själv försöker få möjlighet att testa och avgöra om det är användbart eller inte - för mig var det fullständigt värdelöst.

Hmm...

Det låter ju onekligen som en helt fantastisk grej, men tänkte nästan att det lät för bra för att vara sant.
Om det inte funkar så bra är det ju ingen idé att slösa flera hundra.

Kanske skulle testa ett vanligt sd eye-fi till min d90 först, för att se om jag ens gillar det och om det funkar bra med iphone-appen.

Tack för att du svarade!

Har samma erfarenheter som AFE.
Det kan tilläggas att just adaptern gör att det fungerar sämre.
Orsaken är att adaptern påverkar radiosignalerna negativt.

Annorlunda uttryckt.
Det fungerar bättre utan adapter än med adapter.
Så får du det att funka med din D90, så kan du, dessvärre, räkna med att det fungerar sämre med en adapter.

Riktigt ila blir det om du försöker att använda det på större evenemang som konserter eller matcher i olika sporter med mycket folk omkring dig. (Speciellt om TV är på plats och sänder).
Du blir det riktigt illa.

EyeFi har funkat klockrent för mig på Nikon D7000, Olympus OM-D och ett antal andra kameror dock inte D700. Rekommenderas!

Jag provade eye-fi i CF adapter (från kjell & co) i min dåvarande D300 , det fungerade ok i de tester jag gjorde men har inte använt det i någon större utsträckning sedan dess. Har även för mig att jag fick ställa upp tiden innan för att kameran skulle gå i standby för var den för kort han inte överföringen till ipad/shuttersnitch starta.

Jag instämmer med att en förutsättning är att det används under kontrollerade former där inte fler andra wifi's stör.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar