Annons

Extra armar!

Produkter
(logga in för att koppla)

HenryB

Aktiv medlem
Jag fotar ibland lite prylar på mitt köksbord mot vit bakgrund och frilägger senare i PS. Oftast kör jag med fast belysning. Emellanåt behöver jag ta hjälp av ett vitt kort för att ljusa upp ett område som är lite mörkt. Detta kan man ju göra genom att hålla kortet för hand men det blir lätt bökigt. Vad använder ni andra för extra armar/händer för att hålla korten på plats?

Jag såg något klipp på tuben där man använde ett ställ från kemisalen i skolan men jag har inte lyckats hitta några sådana. Alla tips mottages ;-)

Kärt barn har många namn, ganska logiskt krokodilarmar med tanke på krokodilklämmorna. Jag, precis som Conrad, har lärt mig "tredje hand". På engelska har jag lärt mig "third hand" eller "helping hand". Det ska finnas större varianter för konst och liknande men de hittar jag inte.

Hej!
Jag brukar använda stativ och fjärrutlösare, då får du en hand över att styra ljuset med!

Hej!
Jag brukar använda stativ och fjärrutlösare, då får du en hand över att styra ljuset med!

Japp, det är så jag gjort i dom flesta fall. Men när jag stod med bägge händerna upptagna insåg jag behovet av en tredje arm. Jag skall prova en krokodilarm från Kjell & Co så får vi se om den duger :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar