Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
experiment2
- Trådstartare tbmac
- Start datum
PatrikAdolfsson
Aktiv medlem
Sett denna förut. Den är läskig
lottawe
Aktiv medlem
Jag gillar inte den gröna "klumen" så därför svarar jag att jag gillar ruta B bäst. Mindre risk att bli mosad av grönt vid storm..
Antar att det var rutfärgen och inte bokstavsfärgen vi skulle svara efter?
Gillar ingen av dem sett till färg oavsett och därav mitt kanske "flamsiga" svar.
Antar att det var rutfärgen och inte bokstavsfärgen vi skulle svara efter?
Gillar ingen av dem sett till färg oavsett och därav mitt kanske "flamsiga" svar.
skarpedjup
Aktiv medlem
Det är samma färg!
Damocles
Aktiv medlem
Ögonen är fantatiska på många sätt. Jag gjorde en grej för skojs skull häromveckan. Satte mig i badrummet med stängd dörr så ljuset var en lampa i ett annat rum genom en liten springa vid taket. Efter en 5-6 minuter kunde jag ändå urskilja allting i badrummet, kameran hamnade då på 30 sekunder på ISO 3200 bländare 4 för att kunna urskilja samma sak som ögonen.
stoltz
Aktiv medlem
Damocles skrev:
Jag gjorde en grej för skojs skull häromveckan. Satte mig i badrummet med stängd dörr så ljuset var en lampa i ett annat rum genom en liten springa vid taket. Efter en 5-6 minuter kunde jag ändå urskilja allting i badrummet, kameran hamnade då på 30 sekunder på ISO 3200 bländare 4 för att kunna urskilja samma sak som ögonen.
LOL Peter!
Det är bara en äkta "fotonörd" (som mig själv) som sätter sig på muggen i beckmörker för att se korrelationen mellan olika iso-tal och ögonens känslighet.
Lämna muggen, kom ut och fota istället ;-)
Damocles
Aktiv medlem
Jodå, båda rutorna har samma färg, det är det som är det roliga. Om man klipper ut den ena rutan och flyttar den bredvid den andra så ser man det.
Men ögonen och hjärnan ställer om sig och visar skillnaderna till omgivande rutor, som i det här fallet är mörkare. Dessutom så fyller hjärnan själv i den informationen den tror är rätt och luras av att det är ett schack-mönster.
Om du kan göra en mask med två hål i som bara visar de berörda rutorna och lägger denna på skärmen så kommer helt magiskt det bli samma färg.
Här har jag bara målat över lite runtomkring.
Men ögonen och hjärnan ställer om sig och visar skillnaderna till omgivande rutor, som i det här fallet är mörkare. Dessutom så fyller hjärnan själv i den informationen den tror är rätt och luras av att det är ett schack-mönster.
Om du kan göra en mask med två hål i som bara visar de berörda rutorna och lägger denna på skärmen så kommer helt magiskt det bli samma färg.
Här har jag bara målat över lite runtomkring.
Bilagor
Segeson
Aktiv medlem
Högerklicka på bilden och spara somspegla skrev:
samma färg? nää möjligt?
Öppna sedan i PS
Hämta sedan färgen i respektive fält med pipetten och kolla RGB värdet.
102, 102, 102
eller #666666
Vad säger du nu då?
Eveningstar
Aktiv medlem
Jag trodde grått var en nyans, ingen färg