Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Everypixel - Bedömning av bild och keywording

Produkter
(logga in för att koppla)

Astroscapist

Aktiv medlem
Blev tipsad för nån vecka sedan om denna rätt roliga sida som är under utveckling. Den bedömmer ens bild och gör nyckelord som passar bilden. Den sistnämnda gör den med bravur! Den förstnämnda behöver lite mer "träning" även om den gjorde bra ifrån sig på de bilder jag testade.
Nyckelorden kan man lätt kopiera och sedan klistra in när ma exempelvis laddar upp till en bildbyrå, 500px.com eller Lighroom. Tyvärr kommer inte # med så instagram odyl funkar det inte på.....än. Sen kan man bara granska och lägga till eller ta bort sånt som inte passar. Men den gör ett sjukt bra jobb tycker jag och den kommer säkert att fortsätta utvecklas.

Här är länken.
https://everypixel.com/aesthetics

/Stefan

Bilagor

• test1.jpg
    test1.jpg
    277.4 KB · Visningar: 53
  • test2.jpg
    test2.jpg
    277.6 KB · Visningar: 32
  • test3.jpg
    test3.jpg
    290.2 KB · Visningar: 41
Senast ändrad:
Testade även på en vardagsbild som jag nyss tagit. Så här blev det. Helt SOOC.

/Stefan

Bilagor

• test4.jpg
    test4.jpg
    249.6 KB · Visningar: 59
Testade nyss på ett knippe bilder. Verkar riktigt bra på att hitta rätt nyckelord, förutom att den försöker gissa land vilket den inte lyckas så bra med.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar