Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ett till hus

Produkter
(logga in för att koppla)

fredrik_hedman

Aktiv medlem
Tjo!

Jag har en D70 nu, men vill ha en till. Men skulle gärna vilja ha ett hus med v.grepp. Har funderingar på D100 eller om jag ska leta en beggad D2H.
Jag vill ju givetvis ha en D2X, men då prisklassen ej är i samma dimension som plånkan får det vänta.

Vad skulle du välja & varför?

Tror du inte att det kommer en D200 om ett par, tre månader? Med CMOS och åtta miljoner pixlar och fem bilder per sekund...

Nikon måste väl svara på EOS 20D och D100 har väl funnits ett par år nu?

Slowfinger skrev:
Tror du inte att det kommer en D200 om ett par, tre månader? Med CMOS och åtta miljoner pixlar och fem bilder per sekund...

Nikon måste väl svara på EOS 20D och D100 har väl funnits ett par år nu?

Ja, det vore ju ännu bättre :)
Tack! Ska vänta och se vad som händer ;)

Om du har eller har tänkt att skaffa blixtar till kameran så är nog vänta att föredra. D70 och D100 kör med olika ttl system och jag har för mig att dom inte är helt kompatibla åt nått håll så det kan bli en extrautgift man kanske vill klara sig utan.

Och D2H - är det egentligen ett bra alternativ? Vad jag har hört från pressfotografvänner så har det varit mycket problem med den kameran.

hmm.. just d, glömde det där med blixten till D100:an. Det var ju inte bra. Får köpa en till D70 och en D200 när den kommer för att ev byta till D2X när trisslotten visar annat än 10x nit. :p
Lite synd, för jag vill ju ha v-grepp.

Det vettigaste vore att Nikon släpper D200 snart ;)

Tjo!

D2h verkar enligt många vara en rätt svårhanterad kamera på vissa sätt, framförallt bruset är inte lätt att tampas med, även fast sensorn bara är 4 mpixel, men det går enligt de på dpreviews forum. Huset, autofokus och sökare verkar vara väldigt bra, och kameran har gått att köpa för ca $2000 i USA ett tag, viket gör att den kanske kan vara prisväd om du har överseende med dess tillkortakommanden, men du får nog skynda dig isåfall, det verkar som de håller på att säljas slut (kanske kommer en ersättare?).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar