Annons

Erfarenheter av EBP-100

Produkter
(logga in för att koppla)
EBP-100 kit

Hej Ante! Du frågar om det är någon som har detta batteripack. Svar ja, och skillnaden mellan detta och de bästa vanliga batterierna är,att drifttiden
blir ca:3 gånger längre, 100-150 bilder, naturligtvis beroende på hur man använder kameran.
Och batterierna fästes sedan i byxbältet t.ex.
Sedan kan ju priset givetvis diskuteras, det är ju
alldeles för högt! Men jag tycker att det är ett smidigt system.
 
Här finns ett betydligt billigare alternativ, med hög kapacitet.
se under: Universal Digital Camera Power-packs
 
Hej Kim! Du har tydligen hittat billigare alternativ. Frågan är bara vilket "pack" som passar till Minoltan? Och man kan ju också fråga sig varför inte några svenska fotofirmor nappar på att ta hem dessa alternativ?
 
den första på 4,100mAh är ju den som ger mest kraft, och man ska specifiera vilken kamera man ska ha den till så man får rätt anslutning, dessa batterier säljs bara där.
steves-digicams gav batteripacket högt betyg.
 
Tack för svaren!

Kims alternativ var ju verkligen betydligt mycket billigare, det kanske tål att funderas på ändå...
 
sagan skrev:
den första på 4,100mAh är ju den som ger mest kraft, och man ska specifiera vilken kamera man ska ha den till så man får rätt anslutning, dessa batterier säljs bara där.
steves-digicams gav batteripacket högt betyg.


Hej Kim
Jag äger nämligen Minolta D7i, funderar skaffa Konica Minolta Externt Batteripack EBP-100 men anser den är för dyrt o jag har kollat hemsidan som du gav...det låter bra med den Quest Ultra Power-pack och billigare, men jag tänker på batterielimenter som inte ingår??? finns med till cigarr-uttag.Men jag vill ha batterielimenter till den batteripack. Skulle det gå??? Ex: hos Clas Ohlson??? Tyvärr jag är inte bra på engelska...
mvh//leand
 
Det du frågar om är i fall en batterielimenter från Clas Ohlson skulle fungera till Dimage 7i?

Svaret är att det fungerar utmärkt...har själv använt en sådan till 7i.

Till Quest Ultra Power-pack så följer det ju med en laddare..gissningsvis så borde den kunna fungera som en batterielimenter..d.v.s du kan ladda batteriet samtidigt som den driver kameran..borde fungera.
 
sagan skrev:
Det du frågar om är i fall en batterielimenter från Clas Ohlson skulle fungera till Dimage 7i?

Svaret är att det fungerar utmärkt...har själv använt en sådan till 7i.

Till Quest Ultra Power-pack så följer det ju med en laddare..gissningsvis så borde den kunna fungera som en batterielimenter..d.v.s du kan ladda batteriet samtidigt som den driver kameran..borde fungera.

Tack,Kim
Mvh Leand
 
Man får inte in det batteripacket i kameran, det är heller inte meningen :)
Man sticker in en sladd i strömanslutningskontakten på kameran och har batteripacket i fickan eller i bältet.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.