Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erfarenhet av Foto-Import i Norge?

Produkter
(logga in för att koppla)

J. Patric

Aktiv medlem
Har någon här månne erfarenhet av att beställa fotopapper m.m. från norska Foto-Import as?

http://www.fotoimport.no

De har bl.a. Emaks fotopapper, som inte längre går att få tag på i Sverige. Hittar ingen information om de säljer till Sverige eller hur man kan betala.

Väljer att skriva i detta forum, då fler med mörkrumsintresse troligtvis läser här än i "Butiker och leverantörer". Om någon moderator tycker att det trots det är fel kategori, så flytta gärna tråden.

Har någon här månne erfarenhet av att beställa fotopapper m.m. från norska Foto-Import as?

http://www.fotoimport.no

De har bl.a. Emaks fotopapper, som inte längre går att få tag på i Sverige. Hittar ingen information om de säljer till Sverige eller hur man kan betala.

Väljer att skriva i detta forum, då fler med mörkrumsintresse troligtvis läser här än i "Butiker och leverantörer". Om någon moderator tycker att det trots det är fel kategori, så flytta gärna tråden.

Hej !
Jag var inne lite på deras hemsida och under "Salgsbetingelser " , www.fotoimport.no/salgsbet.htm, så kan man läsa konstnader i övrigt. Dom tillämpar tydligen en extra kostnader på 30:- norska kronor vid order under 500:- norska kronor. Norska krona är ju starkare så deras priser tycker inte jag blir bättre för oss. Vidare är det ju så att då Norge inte är ett EU land så tillkommer tull. se denna länk : www.tullverket.se/sokordao/tjanster/avgiftsguiden.4.4ab1598c11632f3ba92800010124.html

Mvh
Rolf

Sant. Jag bör kanske leta efter en Emaks-leverantör inom EU, eller köpa Adox varianter via Fotoimpex.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar