Annons

EOS 550D problem med videofilöverföring

Produkter
(logga in för att koppla)

Ivenlbixt

Medlem
När jag skulle för över ett gäng videoklipp ifrån kameran till datorn så fick jag errormeddelande på ett par av filerna. Det visade sig att det var de största filerna (<4BG) som krånglade. Delade jag upp filerna i kameran (shit vad bängligt det var) så gick det vägen sen. Jag såg också ett litet utropstecken i LCD-displayen när jag bläddrade fram de filer som krånglade. Vad innebär detta?
 
Har du installerat senaste firmware?

Nej, men den är bara två veckor gammal... Jag verkar däremot ha fått ett snegrossat ex för manualen är på spanska och portugisiska.

Ska leta reda på senaste firmware och hur man uppdaterar.

Någon som vet om det där upropstecknet betyder något speciellt? Jag har försökt hitta något om det i manualen (svensk manual på datorn), men utan framgång.
 
Försökte du föra över filen till en FAT32-formaterad hårddisk kan jag tänka mig att det blir problem eftersom den då inte kan hantera så stor filer.

EDIT: missade att du skrev att de var mindre än 4gb så det är inte det felet i så fall
 
Försökte du föra över filen till en FAT32-formaterad hårddisk kan jag tänka mig att det blir problem eftersom den då inte kan hantera så stor filer.

EDIT: missade att du skrev att de var mindre än 4gb så det är inte det felet i så fall

Precis, jag tänkte så först, men eftersom kameran automatiskt stänger av videoinspelningen innan den når 4GB så borde det ju aldrig vara en issue. Märkligt att det fungerar bättre när man klippt ner längden på klippen. Kan det ha med överföringshastigheten att göra på något vis?
 
Precis, jag tänkte så först, men eftersom kameran automatiskt stänger av videoinspelningen innan den når 4GB så borde det ju aldrig vara en issue. Märkligt att det fungerar bättre när man klippt ner längden på klippen. Kan det ha med överföringshastigheten att göra på något vis?

Beroende på hur man räknar så är faktiskt 4GB för stort. 3.9 GB funkar. (4100 MB c:a)
 
Dom var snabba på att svara, men lite tråkigt svar.
Jag har provat att först importera med Picasa, då avbröts importen när den kom till de felande filerna. Då provade jag att istället bara kopiera över filerna genom att utforska kamerans minneskort i windows. Då fick vi över de filer som inte felade, men var alltså tvungna att dela på de felande filerna.

Canons svar var att jag ska importera via ZoomBrowser, och visst kan jag prova det, men det ska ju ändå fungera att göra på det sätt vi gjorde...

Om jag orkar prova med ZoomBrowser så meddelar jag hur det går.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.