Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En hel mapp från Raw till Jpeg

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonson

Aktiv medlem
I cs 4 finns det en funktion som gör om flera bilder på en gång från raw till jpeg hur är det med aperture 3?
Simon
 
Borde väl vara som andra liknande program att man markerar de man vill exportera till JPEG å exporterar. Kör själv combon LR3/PC så ja gissar bara hur det logiskt sätt borde vara i aperture 3.

Edit: Vet inte om det här är rätt version av Aperture men här iaf. en liten film om just exportering.
http://www.youtube.com/watch?v=iQDdrPIzTFM Kanske hjälper något...
 
Senast ändrad:
I cs 4 finns det en funktion som gör om flera bilder på en gång från raw till jpeg hur är det med aperture 3?
Simon

kör med ett program som klara att convertera raw til jpg


PhotoScape heter programet och den klara att convertera raw direkt från kamerans minnes kort

automatisk vitbalans eller kameravitbalans om möjligt finns

i unix så kör jag ett program cameraraw
 
Fast gör man så där så kastar man ju bort själva idéen med å fotografera RAW, kan du ju lika gärna fotografera JPEG ifrån början istället om du helt enkelt konverterar alla dina RAW direkt ifrån minneskortat.

Iofs. antar ja bara att trådskaparen vill exportera en mapp som han just redigerat klart i Aperture till JPEG för att antigen dela via internet eller skicka till lab för utskrift.
 
Jag har massa en jädra massa bilder som jag anser inte behöver ligga på hårdisken och ta en massa gig typ födelsedagar,fest som jag av någon lustig andleding fotat i raw är de här programmen gratis ? kommer inteanvända det mer än till just denna en gångs grej
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.