Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Electra? Vart tog Interfit vägen..?

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikArvidsson

Avslutat medlemskap
Jag befinner mig just nu på Photax hemsida för att kolla på interfit-blixtar. Men, de enda blixtarna jag hittar är några som heter Electra.

Har de slutat sälja Interfit?
Nån som vet om Electra 300i är en bra budgetlösning?

Nackdelen verkar i mina ögon är ett det till exempel inte verkar finnas så mycket tillbehör. Om jag t ex skulle vilja köpa en stor soft-box till Electra blixtarna - hur gör jag då? Deras största verkar bara vara 60x60 cm. Kan man använda andra fabrikats softboxar till Electra?

www.photax.se

FredrikArvidsson skrev:
Jag befinner mig just nu på Photax hemsida för att kolla på interfit-blixtar. Men, de enda blixtarna jag hittar är några som heter Electra.

Har de slutat sälja Interfit?
Nån som vet om Electra 300i är en bra budgetlösning?

Nackdelen verkar i mina ögon är ett det till exempel inte verkar finnas så mycket tillbehör. Om jag t ex skulle vilja köpa en stor soft-box till Electra blixtarna - hur gör jag då? Deras största verkar bara vara 60x60 cm. Kan man använda andra fabrikats softboxar till Electra?

www.photax.se

Har själv köpt Electrapaketet från Photax. Större softbox köpte jag på Tradera av Kaffebrus.

Det lilla jag hittils hunnit använda blixtarna så är jag väldigt nöjd. Photax är dessutom bra att ha att göra med. (Inga frågor verkar vara för dumma - det har jag provat)

Om jag inte minns fel så är det Electra som har gjort Interfit blixtarna eller så var det tvärtom. Mao är det samma sak i de som det var innan, men jag kan ju förstås minnas fel :)

Håkan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar