Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Efterföljare till D70?
- Trådstartare Vikster
- Start datum
Dajo
Aktiv medlem
Joi skrev:
ja den är på G.....
D70 är å andra sidan mycket prisvärd nu när den hoppat ner nästan 2000kr i pris på några dagar.
10 000kr för D70 + 18-70.
Nikon D50 är på väg (namnet är nu registrerat) och jag skulle gissa att det finns info om den på måndag.
Dajo
Aktiv medlem
sagan skrev:
Det ryktas att den ska få det fantasifulla namnet D70f
Ett aprilskämt från 2004....
D50 är klart och D90 var det någon som "hört" så D90 är mer osäkert.
D Gulliksson
Aktiv medlem
Dajo skrev:
Nikon D50 är på väg (namnet är nu registrerat)och jag skulle gissa att det finns info om den på måndag.
Varför tror du att det blir först på måndag isåfall? mässan är väl över helgen oxå.
Dajo
Aktiv medlem
Daniel VR6 skrev:
Varför tror du att det blir först på måndag isåfall? mässan är väl över helgen oxå.
Nikon brukar patentskydda namnet bara någon dag innan dom presenterar kameran.
Men visst kan den kommai slutet av mässan också
Goran
Aktiv medlem
barba skrev:
Nu ska jag sprida rykten och förvirring
Hittade denna bild via ett forum:
Jag har alltså ingen aning om hur officiell denna bild är, kan var hur ihopredigerad somhelst.
ser ut som en NiCanon...=)
OldSchool
Aktiv medlem
barba skrev:
Nu ska jag sprida rykten och förvirring
Hittade denna bild via ett forum:
Jag har alltså ingen aning om hur officiell denna bild är, kan var hur ihopredigerad somhelst.
Ewwwww det var det fulaste jag sett på länge
Nome Nescio
Aktiv medlem
Tycker att placeringen av Batteriluckan verkar orginell. Dock så är det kanske dåligt disponerad baksida med den konstruktionen.
pet
Aktiv medlem
Tycker den ser lite fejkad ut..man ser att färgerna skiftar lite(ser ihop klistrad ut) på baksidan där knapparna för iso,wb mm sitter...sen undrar jag varför dom skulle ha delat på funktionerna på knapparna...enter&qual är ju en och samma knapp på d70in likaså wb&nycklen...verkar inte så logiskt...men man kan ju bara gissa vad som stämmer och inte stämmer...svar får man när modellen har släppst.
Leo S
Avslutat medlemskap
Ni ser väl också att det finns mikrofon och högtalare på "D50"... Om det nu skulle finnas sanning i bilden är det knappast 350D som den ska konkurrera med, utan skulle alltså vara en superamatörlattjolajbanDSLR med filminspelning, röstmemo och så vidare. Jippi, visa mig målgruppen...
Tror inte Nikon skulle göra en sådan tabbe.
andewid
Aktiv medlem
Faktum är att kunna spela in film och se exponering osv i realtid i sökaren eller på LCD-skärmen är en saknad funktion på de digitala systemkamerorna. Om Nikon kunde producera en kamera som är kompatibel med DLSR-objektiven, men klarade ovanstående så tror jag det kan vara ett utmärkt alternativ för många.Leo S skrev:
Ni ser väl också att det finns mikrofon och högtalare på "D50"... Om det nu skulle finnas sanning i bilden är det knappast 350D som den ska konkurrera med, utan skulle alltså vara en superamatörlattjolajbanDSLR med filminspelning, röstmemo och så vidare. Jippi, visa mig målgruppen...
JanLov
Aktiv medlem
Hmmm..ser ju precis ut som en analog F55..
med små skillnader(lite rött på handgreppet)
Se och jämför
http://www.kefk.net/Fotografie/Kameras/Kleinbild/Anbieter/Nikon/SLR/F/55/Abbildungen/C-017-15.jpg
med små skillnader(lite rött på handgreppet)
Se och jämför
http://www.kefk.net/Fotografie/Kameras/Kleinbild/Anbieter/Nikon/SLR/F/55/Abbildungen/C-017-15.jpg