Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Ebay
- Trådstartare Thuflan
- Start datum
carlssonjohn
Aktiv medlem
Jag köper bara från topp rated sellers och har alltid fått mina saker. Det tar ju tid att få grejerna också
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
Shompis
Avslutat medlemskap
Japp. Top sellers är ett bra tips. Titta också om de har paypal som betalningsalternativ och framför allt paypal buyers protection. Då kan du få pengarna tillbaka om det skulle strula sig.
Men generellt,
* Läs all beskrivning noggrannt. Du köper det som är beskrivet.
* Vad för feedback har säljaren.
* betalningsalternativ
* frakt. Hur mycket är den?
* Är dealen för bra för att vara sann. Dubbelkolla allt så det inte är nått mysko.
* Sist men inte minst, skeppar de till Sverige? Det står med i auktionen. T.ex. ships to Europe.
Annars är inte ebay en otäck plats, det förekomme
r väldigt lite bedrägerier där. I alla fall inte för köpare
Jag litar mer på ebay än blocket t.ex.
Men generellt,
* Läs all beskrivning noggrannt. Du köper det som är beskrivet.
* Vad för feedback har säljaren.
* betalningsalternativ
* frakt. Hur mycket är den?
* Är dealen för bra för att vara sann. Dubbelkolla allt så det inte är nått mysko.
* Sist men inte minst, skeppar de till Sverige? Det står med i auktionen. T.ex. ships to Europe.
Annars är inte ebay en otäck plats, det förekomme
r väldigt lite bedrägerier där. I alla fall inte för köpare
Jag litar mer på ebay än blocket t.ex.
Poteta
Aktiv medlem
Fundera att testa att köpa på Ebay, vad ska jag tänka på. Fallgropar m.m.
Jag har handlat där säkert 20 ggr och alltid varit nöjd. En gång köpte jag dock ett minneskort som var löjligt billigt (även för att vara Ebay) och det visade sig att hastigheten inte stämde. Jag misstänkte det redan innan köp så jag kände mig inte särskilt lurad men tyckte det var värt att chansa.
Tänk dock på att det kan lätt dröja en månad att få hem grejerna. Oftast tar det väl kanske två veckor.
Palletheking
Aktiv medlem
Glöm inte att förutom dyrare frakter, kan moms och tull tillkomma.
denstorre
Aktiv medlem
Fundera att testa att köpa på Ebay, vad ska jag tänka på. Fallgropar m.m.
Omdömena kan vara värda att titta på. Ifall säljaren fått negativ kritik, kan man ganska ofta läsa fram om den var befogad eller inte. Men ofta är folk otroligt korkade.
Självklart finns det skurkar också, men av de kanske 500 affärer jag gjort på ebay, så är det bara två personer jag har upplevt som direkt bedrägliga.
wangblad
Aktiv medlem
Jag har gjort ett tjugotal affärer, dock aldrig från Asien eller USA utan bara från England och Tyskland. Då slipper man tull och frakten blir ofta rimlig. Började med enkla billiga begagnade grejer och det funkade fint. Har köpt dyrare grejer senare som exempelevis objektiv och kameror. Jag köper bara från såna som gjort några hundra affärer och fått toppomdömen.
Jag har hittills aldrig blivit missledd eller lurad och betalar genom PayPal.
Jag har hittills aldrig blivit missledd eller lurad och betalar genom PayPal.