piratjenny
Avslutat medlemskap
Novis på objektivfronten behöver hjälp!
När jag gick in på Nikons hemsida för att kolla in olika objektivalternativ snubblade jag över denna uppställning:
DX Nikkor Lenses for Digital SLRs
10.5mm f/2.8G ED AF DX Fisheye-Nikkor
12-24mm f/4G ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor
17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor
18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX Zoom Nikkor
Vad är det som dessa DX-objektiv "klarar av" som "vanliga objektiv" inte klarar av? Missförstå mig rätt nu... men vad är det jag missar om jag köper ett "vanligt objektiv"?
Ovanstående objektiv är nämligen för tillfället inget alternativ eftersom jag är ute efter ett teleobjektiv och då gärna med zoom. Har ni något förslag på ett lämpligt? Skulle väl helst vilja komma upp mot 200-300mm...
//villrådig och förvirrad Jenny
När jag gick in på Nikons hemsida för att kolla in olika objektivalternativ snubblade jag över denna uppställning:
DX Nikkor Lenses for Digital SLRs
10.5mm f/2.8G ED AF DX Fisheye-Nikkor
12-24mm f/4G ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor
17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor
18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX Zoom Nikkor
Vad är det som dessa DX-objektiv "klarar av" som "vanliga objektiv" inte klarar av? Missförstå mig rätt nu... men vad är det jag missar om jag köper ett "vanligt objektiv"?
Ovanstående objektiv är nämligen för tillfället inget alternativ eftersom jag är ute efter ett teleobjektiv och då gärna med zoom. Har ni något förslag på ett lämpligt? Skulle väl helst vilja komma upp mot 200-300mm...
//villrådig och förvirrad Jenny