Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Dual III och hur fungerar autofocus
- Trådstartare TxT
- Start datum
Scan Dual III har hyggligt skärpedjup sså små fokusfel syns inte lika tydligt som på t ex Nikons skannrar. Får du hyggligt skarpt filmkorn är skannern rätt fokuserad.
Placera fokuspinkten på ett område med lite kontrast (osäker på om det verkligen behövs kontrast faktiskt, jag testade att fokusera på en himmel en gång med bra resultat. Men för säkerhets skull letar jag ändå alltid kontrastrika ytor) och släpp så är det klart. Försök fokusera ungefär i det gyllene snittet så du utnyttjar skärpedjupet maximalt.
Placera fokuspinkten på ett område med lite kontrast (osäker på om det verkligen behövs kontrast faktiskt, jag testade att fokusera på en himmel en gång med bra resultat. Men för säkerhets skull letar jag ändå alltid kontrastrika ytor) och släpp så är det klart. Försök fokusera ungefär i det gyllene snittet så du utnyttjar skärpedjupet maximalt.
RolandM
Aktiv medlem
Man kan säga så här att det var en tunn tryckt skrift och en något tjockare i form av en cd-skiva. Sammanfattningsvis för båda skrifterna så uppvisade de enligt mitt tycke ignorans för brukaren.
Fritt efter instruktionsboken:
Fokusinställning - ställer in fokus
Kontrast - Justerar kontrasten
Färgbalans - Justerar färgbalansen.
Jag är lixom mer intresswerad om vad som händer och hur det händer och varför det händer....
Sen gillar jag tryckta handböcker för cd-varianten, för de är ändå mer löverskådliga och går att läsa på andra platser än just vid datorn.
/Roland som inte har höga tankar om instruktionsboken för Minoltas prylar
Jag är lixom mer intresswerad om vad som händer och hur det händer och varför det händer....
Sen gillar jag tryckta handböcker för cd-varianten, för de är ändå mer löverskådliga och går att läsa på andra platser än just vid datorn.
/Roland som inte har höga tankar om instruktionsboken för Minoltas prylar
Hehe, klockren sammanfattning - precis så är den!RolandM skrev: