Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
digital framkallning hos ONOFF
- Trådstartare j.asplund
- Start datum
Magnus77
Aktiv medlem
Jag beställer alltid därifrån och är i allmänhet nöjd med kvaliteten. Lite mörka ibland, men vet inte om det beror på mina inställningar eller ej. Färger och skärpa är riktigt bra - papper likaså.
Någon gång har jag fått lite repor från frammatningsmaskineriet och en gång lite böjda kanter (inga veck dock) Inget som syns vid normal betraktning. Passar bra för mitt behov och plånbok.
Någon gång har jag fått lite repor från frammatningsmaskineriet och en gång lite böjda kanter (inga veck dock) Inget som syns vid normal betraktning. Passar bra för mitt behov och plånbok.
Wess
Aktiv medlem
Digital kopia från OnOff = från VSFL
Hej!
Jag har testat flera svenska fotolabb när det gäller framkallning av digitala bilder (se artikel i Sydsvenska Dagbladet sommaren 2003).
Bilderna från OnOff och Siba var bland de bästa i test. Båda var lika bra och det beror på att båda radiokedjorna länkar bilderna vidare till fotolabbet VSFL. Går du in direkt på VSFL:s hemsida kan du bläddra i en lista över Sveriges städer och i just din stad välja i vilken butik du vill hämta ut bilderna. Då kan det vara smart att gå in och jämföra de olika butikerna för deras prissättning av VSFL:s tjänster varierar. På senaste tiden har OnOff varit något billigare än Siba trots att det är identiska fototjänster som erbjuds.
Vid testen jämförde vi även digitala bilder som kopierats på några lokala entimmeslabb i Malmö. Dessa kopior var påfallande sämre i kvalitet. Vårt intryck var att de stora labben har bättre kvalitetskontroll tack vare stordriftshanteringen.
/Johan
Hej!
Jag har testat flera svenska fotolabb när det gäller framkallning av digitala bilder (se artikel i Sydsvenska Dagbladet sommaren 2003).
Bilderna från OnOff och Siba var bland de bästa i test. Båda var lika bra och det beror på att båda radiokedjorna länkar bilderna vidare till fotolabbet VSFL. Går du in direkt på VSFL:s hemsida kan du bläddra i en lista över Sveriges städer och i just din stad välja i vilken butik du vill hämta ut bilderna. Då kan det vara smart att gå in och jämföra de olika butikerna för deras prissättning av VSFL:s tjänster varierar. På senaste tiden har OnOff varit något billigare än Siba trots att det är identiska fototjänster som erbjuds.
Vid testen jämförde vi även digitala bilder som kopierats på några lokala entimmeslabb i Malmö. Dessa kopior var påfallande sämre i kvalitet. Vårt intryck var att de stora labben har bättre kvalitetskontroll tack vare stordriftshanteringen.
/Johan
Softasnubben
Aktiv medlem
OnOff är billiga men vänta dig inga underverk...snarare huvudvärk...
macmolarin
Aktiv medlem
KGS skrev:
OnOff kan inte ta emot bilder från riktiga datorer... går fetbort!
Japp. Alla andra, men inte OnOff. Dåligt!
(Fast vi betalar ju gärna för lite kvalitet)
Softasnubben
Aktiv medlem
KGS skrev:
OnOff kan inte ta emot bilder från riktiga datorer... går fetbort!
"riktiga"?
Vad är det? (MAC)Donalds burkar eller? =)
Softasnubben
Aktiv medlem
KGS skrev:
yepp, såna där som små hackers inte kan ta sej in i eller besmitta med otäcka virus... som bara går o går ;-)
Virus, prata inte om det, sedan jag bytte från Win98 till XP så får jag nästan dagligen virus i bifogade mail.
Tur att man har ett stabilt Antivirus program!
andewid
Aktiv medlem
Eller så använder du ett stabilt e-post program istället (sen behöver man faktiskt inte spara ner de bifogade programmen på disken och sedan köra dessa!)Softasnubben skrev:
Virus, prata inte om det, sedan jag bytte från Win98 till XP så får jag nästan dagligen virus i bifogade mail.
Tur att man har ett stabilt Antivirus program!
Softasnubben
Aktiv medlem
andewid skrev:
Eller så använder du ett stabilt e-post program istället (sen behöver man faktiskt inte spara ner de bifogade programmen på disken och sedan köra dessa!)
Använder tyvärr inte ett stabilt epost program, Outlook får duga.
Sen kan man ju inte göra något åt att Outlook sparar mailen man får på dator, man måste ju läsa dom!
Skulle vara intressant och vet hur man använder pop3 utan att spara ner dom på burken?
Dessutom hinner jag inte starta dom innan Norton varna och tarbort den bifogade virusfilen.
Soft - Som klarar sig utan IQ-befriade kommentarer...
andewid
Aktiv medlem
Att virusprogrammen ligger sparade i ett brev på hårddisken är inte så farligt, eller att man läser själva brevet.
Problemet med Outlook har varit att man har kunnat skriva brev som, när de läses, automatiskt exekverar det bifogade programmet.
Microsoft ska ha blockerat den möjligheter iom en uppdatering till Outlook 2000/XP och senare.
Tips: gå in på http://office.microsoft.com och uppdatera Office/Outlook.
"Soft - Som klarar sig utan IQ-befriade kommentarer..."
Jo, det kan jag förstå. Mitt inlägg var menat ironiskt. Men faktum är att jag känner flera som faktiskt har blivit infekterade genom att öppna bifogade zip-filer och kört programmet.
Problemet med Outlook har varit att man har kunnat skriva brev som, när de läses, automatiskt exekverar det bifogade programmet.
Microsoft ska ha blockerat den möjligheter iom en uppdatering till Outlook 2000/XP och senare.
Tips: gå in på http://office.microsoft.com och uppdatera Office/Outlook.
"Soft - Som klarar sig utan IQ-befriade kommentarer..."
Jo, det kan jag förstå. Mitt inlägg var menat ironiskt. Men faktum är att jag känner flera som faktiskt har blivit infekterade genom att öppna bifogade zip-filer och kört programmet.
Softasnubben
Aktiv medlem
Jag öppnar aldrig epost som inte kommer från kända avsändare & även då är jag skeptisk.
Blir bara så jävla trött på alla spammail & annat skit som kommer med mailen.
Tack för påminnelsen om uppdateringen, har inte varit så duktig på det. Speciellt inte med outlook...
Blir bara så jävla trött på alla spammail & annat skit som kommer med mailen.
Tack för påminnelsen om uppdateringen, har inte varit så duktig på det. Speciellt inte med outlook...
KGS
Aktiv medlem
andewid skrev:
vad är det för skillnad på en PSD, TIFF, PNG, JPEG eller anna bildfil mellan olika datorer? Menar du att de inte kan ta emot cdskivor eller få bilder uppladdade?
Det är naturligtvis ingen skillnad alls, men OnOff har som enda företag i världen lyckats skriva nån programsnutt för uppladdning som kräver ett lågnivåoperativsystem för att fungera.
Lämnar jag in en CD med samma filer, bränd på min Mac, så fixar de det säkert, men det ids jag inte göra. Jag har förstås frågat dem varför de gör på detta vis o fick nåt svar om att de inte kan ta emot data från Mac, än!! de är helt unika som lyckas undvika att ta emot data från Mac. Men de kanske är oroliga för att det ska komma filer utan virus.
/kg som e nöjd med Fuji (Kodak gjorde också bra ifrån sej)
hakanv
Aktiv medlem
Mailwasher
Använder själv Mailwasher (PC), programmet som du kan ta bort mail direkt på mailservern med, istället för att ladda hem en massa skräpmail och farliga bilagor m.m. till din dator.
http://www.mailwasher.net/
/Håkan
Använder själv Mailwasher (PC), programmet som du kan ta bort mail direkt på mailservern med, istället för att ladda hem en massa skräpmail och farliga bilagor m.m. till din dator.
http://www.mailwasher.net/
/Håkan
flennstrom
Aktiv medlem
bjanha skrev:
Jag kan alltså få 100 _olika_ bilder för enhetspriset 150:-, eller?
Just ordvalet 'kopior' känns ju i sammanhanget lite otydligt.
Du kan göra 100 olika bilder/motiv eller 100 kopior av samma motiv. Det som räknas är just antalet kopior som de producerar åt dig.
Canoly [ E.F.S.]
Aktiv medlem
flennstrom skrev:
Du kan göra 100 olika bilder/motiv eller 100 kopior av samma motiv. Det som räknas är just antalet kopior som de producerar åt dig.
Jag beställde 100 kopior för 14 dagar sedan, men det blev problem. Jag laddade upp 4 bilder och hoppades få 25 av varje, men inte, då skulle man ladda upp varje bild 25 gånger. Dessbättre fick jag tag i en man på deras kundtjänst som hjälpte mig, jag mailade mina fyra bilder till honom och allt blev rätt. Det är trevligt med personer som har servicekänsla.