Annons

Dagens prishöjartips

Produkter
(logga in för att koppla)

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Har sedan en tid tillbaka spanat efter Canons EF-S 15-85 IS USM. Den har länge legat på lägsta pris kring 5969:- hos flera försäljningsställen.

Natten mellan igår och idag (dvs 13 till 14:e december) har priset på detta olbjektiv höjts med en tusenlapp hos bl.a FotoKungen, Scandinavian Photo, Japan Photo, Rajala och MediaMarket.

Har gjort en desperat beställning hos NetOnNet som fortfarande hade det låga priset på sin internetsida...

Låt oss uttrycka vår stora tacksamhet till Canon som förgylller vår jul med kraftigt höjda priser.....

Det är väl inför julrean dom höjer!?

Trodde inte att dom fick göra så, det är ju ett gammalt sibatrick från förr då dom höjde priset för att kunna sänka det igen vid mellandagarna..

SIBA blev väl också fälld för det? Detta är ett mycket fult trick i hopp om att enbart LURA sina kunder att köpa med en s.k. rabatt när det i själva verket inte är NÅGON prissänkning. Kommer någon att kunna hålla koll på dom här skumma butikerna?

Kartelbildning ?

Fast på mig låter det som kartelbildning när 5 stora återförsäljare höjer ungefär lika mycket SAMTIDIGT.

Ny har jag i alla fall gjort min beställning, tänkte inte på att de höjer för att "sänka" till mellandagsrean. Tycker ändå att hela förfarandet lämnar lite dålig eftersmak, i synnerhet då jag har hittills sett Scandinavian Photo och FotoKungen som seriösa.

Kommer någon att kunna hålla koll på dom här skumma butikerna?

Scandinavian Photo, Media Markt, Rajala Pro Shop...??

Det är inte så att ni överdramatiserar en smula? Canon kanske haft ett högre rek pris ett bra tag på just denna gluggen men man har valt att avvakta lite med prishöjning. De flesta fotobutiker ligger ju på i stort sett samma prisnivå oavsett vad man väljer. Visst, ibland kommer deals som Rajals Manic Monday eller Media Markts kampanjer, men överlag är det balans. Konstigt vore väl annars.

Skall dock bli intressant om det visar sig bli en trend över större delar av sortimentet inför mellandagarna! Går det att se statistik för en viss butik och samtliga produkter som prishöjts ett givet datum?

Scandinavian Photo, Media Markt, Rajala Pro Shop...??

Det är inte så att ni överdramatiserar en smula? Canon kanske haft ett högre rek pris ett bra tag på just denna gluggen men man har valt att avvakta lite med prishöjning. De flesta fotobutiker ligger ju på i stort sett samma prisnivå oavsett vad man väljer. Visst, ibland kommer deals som Rajals Manic Monday eller Media Markts kampanjer, men överlag är det balans. Konstigt vore väl annars.

Skall dock bli intressant om det visar sig bli en trend över större delar av sortimentet inför mellandagarna! Går det att se statistik för en viss butik och samtliga produkter som prishöjts ett givet datum?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=480141

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar