Annons

D90 låser sig

Produkter
(logga in för att koppla)

jcoboy

Medlem
Har problem att min D90 låser sig ibland. Har märkt det speciellt då jag ändrat vitbalansen, men det händer lite slumpvis. Ibland räcker det med att slå av och på kameran igen för att den ska fungera igen. Andra gånger så måste jag ta ut batteriet - en eller två gånger. Då den låser sig så står bländaren på den övre displayen och visar F-- . Någon som har liknade problem eller som vet om man kan åtgärda detta? Handhavandefel? eller mjukvarufel kanske?

/ Christer
 
Ok - ska prova det, men det verkar otroligt då jag bara har ett objektiv och detta har suttit på kameran sedan den var ny.

/ Christer
 
Jag har fått samma sak ett par gånger... Har en helt ny D90 med ett helt nytt Tamron 17-50 med inbyggd motor. Senast i lördags morse låste den sig ett par gånger. Har du hört/läst något mer om det?
 
Jag har själv en D90, men jag har aldrig upplevt att den låser sig....

Mitt tips är att du lämnar in den så du kan få mjukvaran i den uppdaterad, låter ju lite irriterande med en kamera som hänger sig hela tiden.
 
Jag har själv en D90, men jag har aldrig upplevt att den låser sig....

Mitt tips är att du lämnar in den så du kan få mjukvaran i den uppdaterad, låter ju lite irriterande med en kamera som hänger sig hela tiden.


Har en släkting som har samma problem. Tyvärr finns det ingen uppdaterad firmware ute från nikon än.
 
Har en släkting som har samma problem. Tyvärr finns det ingen uppdaterad firmware ute från nikon än.

Vad surt att det inte finns, men på något sätt så går det att fixa.
Jag skulle ha lämnat in den där jag köpte den. Visst kan Nikon vara lite sura när det gäller tvivelaktiga garantiärenden, men mycket mer kan man ju tyvärr inte göra.

Det är bättre att göra ett försök än att vänta på en uppdatering som kanske kommer i framtiden.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.