Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D70 ny firmware
- Trådstartare Calle S
- Start datum
Chrippe_sbg
Aktiv medlem
Går ju så enkelt att uppdatera så jag tar nog och gör det
Dajo
Aktiv medlem
Re: Re: D70 ny firmware
Jepp, så om du itne avnänder jpeg så kan du med gott samvete hoppa över uppdateringen.
Jag ahr svårt att tänka mig att nikon skulle lägga in "dolda" uppdateringar så har man itne problem emd sin jpeg så bör man skippa uppdateringen eftersom det trots allt finns en liten men existerande risk för problem när man uppdaterar firmware.
Är det inte trasigt så laga inte...
iSolen.se skrev:
Verkar inte vara så mycket i den. Behöver man verkligen uppgradera? Såvitt jag förstod var enda fixen ett specialfall med färgrymden.
Jepp, så om du itne avnänder jpeg så kan du med gott samvete hoppa över uppdateringen.
Jag ahr svårt att tänka mig att nikon skulle lägga in "dolda" uppdateringar så har man itne problem emd sin jpeg så bör man skippa uppdateringen eftersom det trots allt finns en liten men existerande risk för problem när man uppdaterar firmware.
Är det inte trasigt så laga inte...
boris.bonasin
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Ny firmware till Nikon D70 här.
Tack för tipset! Här ska det genast uppdateras
maxzomborszki
Aktiv medlem
För de som inte orkar besöka Nikons supportsida så är detta den officiella förklaringen av vad firmwareuppgraderingen gör:
/Max, uppgraderad och klar
Inte något för mig egentligen men då det verkar som om Nikons uppgraderingar bygger på att man har de tidigare. För att installera B 1.0.3 krävs att man har B 1.0.2 (den förra som även kom med A 1.0.1). Så vem vet, kanske nästa har något för mig och då orkar jag inte ta alla på en gång ;-)Ett problem har rättats till som gjorde att JPEG filer kunde i vissa fall läsas av felaktigt som var tagna med Adobe RGB färgprofilen då de tex. öppnas i Adobe Photoshop. Detta problem inträffar då Färgläge II har valts i Optimera bild menyn/ i P, S, A eller M läge eller då ett val annat än Custom i Optimera menyn (t.ex. Porträtt läge) är valt och används.
/Max, uppgraderad och klar