Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70 Fjärren + Fotosidan nyckelremm ? :)

Produkter
(logga in för att koppla)

Zak_

Medlem
Hej ,

Har köpt den fina Fotosidan.se nyckelremmen här för att göra som en av bilderna på den , sätta fast fjärren till min D70 i den :)

Vet jag nånstans på forumet sett hur folk gjort detta , men jag kan inte hitta det än hur jag söker :(

Så nån som vill ge mig en liten kort "kurs" i hur man monterar fast D70 fjärren lättast i nyckelremmen ?

Tack på förhand

Jag tog en Dremel (en liten borrmaskin) med den tunnaste borr jag hittade, och borrade två hål genom från undersidan där det är ett litet glapp mellan "kroppen" och den fjädrande tungan som håller fast batterihållaren. Är bara borren smal nog så gör den inte åverkan på plasten runt om, det kan annars påverka batteribyte.

(Man kan säkert göra hål på annat sätt, kanske med en glödande nål?)

Sen "sydde" jag fast den med en stark tråd helt enkelt.

En annan variant skulle kunna vara att limma fast en bit kardborrband på fjärrkontrollen, och sy motsvarande bit på nyckelremmen. Det finns självhäftande kardborrrondeller på Clas Ohlson tex, men om klistret är starkt nog för att fästa på plasten vet jag inte.

red-top skrev:
ALLA Nikon-prylar köper man billigast från denna väbbsajt:

http://218.189.217.5/shopping_cart/index.php?categoryID=V

Om grejen du söker inte finns på sajten, så mejlar du "San" och frågar - adressen hittar du oxå på sajten...

YoursTruly
./h@nsN.

PS Om du först vill veta mer - mejla mig via min FS-sida. DS

Fjärren ML-L3 finns för 195 på bl a Scandinavian Photo och en femma billigare på Cyberphoto.

Det känns inte troligt att det skulle vara billigare att köpa den från Hong Kong, för att sedan betala frakt, tull och moms.

På denna produkt känns det inte som man kan göra livsavgörande klipp som kommer påverka ens ekonomi för all framtid.

Mitt råd är att leta på den någon stans där den finns i lager, känns som det skulle vara minst krångel på det viset.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar