Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D100 och gammal otik?
- Trådstartare Larry
- Start datum
Yes, du kan använda gammal optik på D100, men ljusmätningen funkar inte.Larry skrev:
Fungerar "gammal" ej AF otik tillsammans med en Nikon D100 ? eller är det bara AF som gäller....
Självklart förstår jag att OM det funkar så är det manuellt läge som gäller..
Tacksam för svar
19.59 du också. Timing!jimh skrev:
Ljusmätningen funkar inte. Du får använda lös mätare eller köra provskott och kolla histogrammet. I övrigt funkar det.
Mankan G
Aktiv medlem
Hi folks
Jag använder mina gamla AI gluggar en hel del tillsammans med D100. Känslan är fantastisk och dessutom är de "något" ljustarkare än de zoomar jag normalt använder
Visst, ljusmätaren fungerar inte men som sagt, om du inte har bråttom så går det alldeles utmärkt att provskjuta en exponering och justera efteråt med hjälp av histogrammet.
Mankan
Jag använder mina gamla AI gluggar en hel del tillsammans med D100. Känslan är fantastisk och dessutom är de "något" ljustarkare än de zoomar jag normalt använder
Visst, ljusmätaren fungerar inte men som sagt, om du inte har bråttom så går det alldeles utmärkt att provskjuta en exponering och justera efteråt med hjälp av histogrammet.
Mankan
julgus
Aktiv medlem
Nej,
inte med F80/D100.. men däremot med F100/F5 och liknande..
Mvh
Johan
www.motljus.com
inte med F80/D100.. men däremot med F100/F5 och liknande..
Mvh
Johan
www.motljus.com
Karl skrev:
så vitt jag förstår så ska väl centrumvägd och spott mätning fungera med alla AI-S gluggar...