Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
D100 och blixt
- Trådstartare jacobk
- Start datum
Vad jag har förstått är den inget vidare; tar bara dyra lithium-batterier och inte vanliga AA eller laddbara. Blixthuvudet kan bara vinklas i en led, uppåt, inte i sidled.jacobk skrev:
Någon som har åsikter om Blixt Sb-50DX. Räcker den till? Funkar den bra?
Lägg pengarna på en SB80DX. Dyrare, men otroligt bra och genomtänkt blixt som du inte kommer att ångra.
oops
Aktiv medlem
Jag köpte en SB-80DX för ett tag sen till min D100. Jag är mycket nöjd med de första resultaten, mjuka fina bilder. Den ger kanonfina fill-in flash bilder om man drar ner kompenseringen på blixten. Kan knappt se att blixt har använts förutom highlighten i ögonen.
Dock måste jag erkänna att alla olika ”modes” är lite förvillande än så länge och instruktionsboken hjälper föga. Jag har mest kört på D-TTL Matrix eller Spot med ”A” inställt på D100:an. Jag skulle vara jätteintresserad om ni har lite tips på hur man ”bör” arbeta med blixt/kamera kombinationen för att få max kontroll. Än så länge så känns det som jag har haft lite väl mycket tur. Att göra manuella justeringar i DTTL med matris mätning känns onekligen som att dra i en spak utan att veta vad som händer.
Dock måste jag erkänna att alla olika ”modes” är lite förvillande än så länge och instruktionsboken hjälper föga. Jag har mest kört på D-TTL Matrix eller Spot med ”A” inställt på D100:an. Jag skulle vara jätteintresserad om ni har lite tips på hur man ”bör” arbeta med blixt/kamera kombinationen för att få max kontroll. Än så länge så känns det som jag har haft lite väl mycket tur. Att göra manuella justeringar i DTTL med matris mätning känns onekligen som att dra i en spak utan att veta vad som händer.
picturethis.se
Aktiv medlem
För att koppla studioblixtar till D100 måste man ha en liten manick som fästes där blixen normalt sitter.
Rätt så konstigt att kameran inte har den normala blixtcynkkontakteb...
Nikons orginal ca 300:-
Hamas ca 100:-
Rätt så konstigt att kameran inte har den normala blixtcynkkontakteb...
Nikons orginal ca 300:-
Hamas ca 100:-