fredrik_familjenisraelsson.se
Aktiv medlem
Jag blir så sur när jag är ute med mitt förhållandevis nyinköpta stativ. Jag fick rådet från en kille på Cyberphoto att köpa ett Manfrotto-stativ med videohuvud 128RC, för att "det är en utmärkt kombination för dig som vill börja med naturfoto".
- Jo, tjenare! För att få till en icke lutande horisont i mina bilder, måste jag ständigt krångla med att förlänga eller förkorta benen på stativet.
Nu har jag dessutom sett diskussioner om kulleden 168, som faktiskt är billigare än 128RC, något som naturligtvis gör mig ännu argare. Cyberphoto är annars väldigt trevliga och bra att diskutera utrustning med, men det här tipset kändes som en riktig björntjänst.
/En som med stelfrusna fingrar bökar och krånglar i skogen.
- Jo, tjenare! För att få till en icke lutande horisont i mina bilder, måste jag ständigt krångla med att förlänga eller förkorta benen på stativet.
Nu har jag dessutom sett diskussioner om kulleden 168, som faktiskt är billigare än 128RC, något som naturligtvis gör mig ännu argare. Cyberphoto är annars väldigt trevliga och bra att diskutera utrustning med, men det här tipset kändes som en riktig björntjänst.
/En som med stelfrusna fingrar bökar och krånglar i skogen.