Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Coolpix P7000

Produkter
(logga in för att koppla)
Tror tyvärr inte det. Vad jag förstår är den optiska sökaren i klass med den på Canon G11, dvs usel. Precis som du söker jag något kompakt med en sökare som inte är alldeles outhärdlig. Den typ av sökare som man finns som tillbehör till t ex Panasonic LX3 är ganska trevlig att titta genom, men förstås fixerad på en brännvidd.

Ah givetvis .. Det verkar inte som varken Nikon eller Canon vågar chansa på nog med kunder för att släppa nåt i stil med en (billigare) variant av en leica eller epson r-d1. Jag själv tror det hade blivit ett bombnedslag om det kom en kompakt med M gängor och under 10000 spänn. ....
 
Nu är den testad på DPreview. Den kom på tredje plats av tre testade kameror och fick ingen utmärkelse medan LX5 och S95 fick silver award.

Ett citat: " The Nikon Coolpix P7000 turns out great images but is considerably larger and heavier, and- crucially - its poor operational speed (especially in RAW mode) is impossible to overlook. We're sorry to say that this makes it a profoundly unlikeable camera."

http://www.dpreview.com/reviews/q42010highendcompactgroup/page18.asp
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.