Annons

Community för naturfoto?

Produkter
(logga in för att koppla)
I genomsnitt är bilderna riktigt bra på NPN, det är bara att beundra. Nackdelen är att man blir hyperkritisk med sina egna bilder när man börjar jämföra sig till alla proffsar! Jag har varit medlem i flera år och är faktiskt fortfarande ett betalmedlem men har inte lagt in bilder eller kommenterat i en lång tid nu... blev less på kulturen helt enkelt. För mig verkar det som om alla är kompisar på NPN och alla bara hyllar varandra oavsett hur bilden egentligen är, så jag får ofta känslan att jag måste helt enkelt ha missat poängen eftersom jag såg ingenting värt att hylla i bilden. Finnar är raka motsatser till jenkar så kunde bara konstatera att jag passar inte in. *suck*

Men, passar man in i deras kultur så är NPN säkert det bästa fotoforumet som finns. Jag kom med när jag var en nybörjare och jag lärde mig massvis bara genom att titta och läsa andras kommentarer. :)
 
NPN är riktigt bra, vart medlem där ett tag. Men det finns en sida som är vassare. Naturescapes.net. Artie Morris är en av personerna som flitigt skriver och postar bilder där.

VIll man ha riktig kritik på sina bilder, bör man säga så. Man bör också ha i eftertanke att många av fotograferna på de sidorna är proffs, som arbetat med detta under lång lång tid. Så, va beredd på att bli sågad, eller hyllad= )

/Martin
 
vbg_snake skrev:
NPN är riktigt bra, vart medlem där ett tag. Men det finns en sida som är vassare. Naturescapes.net. Artie Morris är en av personerna som flitigt skriver och postar bilder där.

VIll man ha riktig kritik på sina bilder, bör man säga så. Man bör också ha i eftertanke att många av fotograferna på de sidorna är proffs, som arbetat med detta under lång lång tid. Så, va beredd på att bli sågad, eller hyllad= )

/Martin

Jo sidan nämndes av Omar, och jag testar den oxå :) /Janne
 
Många av världens bästa naturfotografer hänger på de två forumen. En av sakerna är att man blir "trött" på alla de porträttbilderna på fåglar man ser. Man blir lixom mätt. Vilket känns helt konstigt. Bilderna håller världsklass, å man känner sig uttröttad.

Jag föredrar också NatureScapes framför naturephotographers, lite mer aktivitet där.

För er som gillar fågelfoto finns http://www.birdsasart.com också (Artie Morris sida).

Han har mycket läsvärda Bulletin boards

/Martin
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.