Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

catwalk

Produkter
(logga in för att koppla)

EKG

Ny medlem
Ska fota på en catwalk imorrn, men är lite osäker på vad jag bör välja för film till kameran, om jag bör använda blixten eller hur ja ska gå till väga i allmänhet,. alla tips är välkomna :)

Har en Canon eos 33 med en sunpak 4000AF

/Erik

Hej

Fotade denna: http://www.bilderna.se/zari/

för en tid sedan, rena mardrömmen, iso 800 är det på de flesta bilderna med en 1D mk2

Det var blandljus, bakgrunderna körde de med projektor, sen olika typer av ljus med olika färgtemp.

Körde med 70-200/2.8L

Så det varierar nog rätt friskt i färgtemp o hoppas du får bättre ljus, detta var i en stor lokal och ljuset blev ju lite lite.

Ändå fick jag stå längst fram. Blixten hjälpte inte i detta läget, det var ca 3 till 20 meter som var avståndet

Roine

Ska också fota catwalk imorgon. Bör man köra blixt om det går? Är 24-70/2.8 eller 70-200/2.8 att föredra på en APS-C kamera..?

Nu har jag inte fotat Catwalk på nästan 10 år, men när jag gjorde det använde jag mig av en analog Minolta + 85:1.4 och en dedikerad blixt när jag behövde blandljuset. Då använde jag mig av Kodacrome 64, men ska bilderna skannas så passar inte Kodacromen så bra.

studio aggregat på catwalken

ska själv plåta en catwalk nu på lördag på nova lund

fast då ska jag köra med ett studio aggregat och en magnum reflektor borde bli riktigt bra.. också en 70-200mm glugg

postar en lämpig bild här sen

mvh
f

den här, och många andra, blev bra i befintligt ljus. Arrangören borde vara mån om att det som presenteras ses i bästa möjliga ljus, jag har aldrig trott att jag kan förbättra det.

Känslig film, ljusstarkt objektiv, pressa om nödvändigt. Det är mina tips.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar