Annons

Canon uppdraget

Produkter
(logga in för att koppla)

anesthetist

Aktiv medlem
Fick just ett mail och tittade på vinnarna. Vad tycker ni om vinnarbidraget i "landskap". Var den bilden så kul egentligen. Två hästan varav den ena med utbrända högdagrar ... Nån mer som tycker nåt?

Kan inte annat än hålla med. Kategorin sport var inte mycket häftigare. Dåligt panorerad bild ur en ointressant vinkel på en liggande rodel/skateboardåkare. Hmm...

Jag tycker landskapsbilden är riktigt bra:) Även de stora djuren är små i det stora landskapet och vinkeln, kompositionen är tipptopp. Inte som alla andra..

Jisses..

Vem har valt ut dessa bilder som vinnare? En taskig konkurent till Canon för påvisa vikka skitbilder Canon tar??

man kan knappt tro annat..

Semifinalbilderna var ju ljusår bättre enligt mig...ta t.ex. porträttbilden på mannen i Polen med snön som yr runt omkring...fantastiskt härlig bild! Eller sportbilden där fallskärmshopparna slänger sig ur helikoptern - vilken livfull bild, helt i rätt kategori...

Men men, smaken är alltid som baken.

Jepp, verkar uppgjort, vinnarna var ju ingenting mot flertalet bilder bland semifinalisterna. Säkert Nikon som myglat sig in i juryn för att att sabba.

I de andra kategorierna fanns bättre bilder bland både semi- och finalisternas bilder, men just bland landskapsbilderna som trådskaparen påtalade så tycker jag helt klart att vinnaren är den som är mest orginell och den enda som visar på något mer än bara en vacker yta. Där tycker jag de dömde bra.

Som jag fattar det så blev de 8 st bästa bilderna (finalisterna) inbjudna till Wien där de skulle ta nya bilden under övervakning av Canon. Vinnarbilderna är från den delen av tävlingen.

citerar kommentaren till makrobilden

"60 mm objektivet var mycket lätt att sätta fast och enkelt att använda. Det är perfekt för den här typen av fotografering"

haha lätt att sätta fast. mm

citerar kommentaren till makrobilden

"60 mm objektivet var mycket lätt att sätta fast och enkelt att använda. Det är perfekt för den här typen av fotografering"

haha lätt att sätta fast. mm

hahaha jag skrattar så jag tjuter :D:D

Tycker allt som det stått ef på har varit lätt att fästa :p

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar