Annons

Canon teleconverter

Produkter
(logga in för att koppla)

skidakaren_

Medlem
Är intresserad att köpa en teleconverter till mitt 70-200/2.8 Usm objektiv för att kunna komma ännu närmare speciellt när jag fotar surf och skidor. Kollat på både 1.4 och 2. tänkte därför höra efter va folk har för uppfattning om dom?

Hur fungerar AF dom emellan mm?

Att 2an tar hela två bländarsteg kanske kan ställa till de för mig eftersom de ibland råder dåliga ljusförhållanden.

mvh gustav
 
1,4

Är intresserad att köpa en teleconverter till mitt 70-200/2.8 Usm objektiv för att kunna komma ännu närmare speciellt när jag fotar surf och skidor. Kollat på både 1.4 och 2. tänkte därför höra efter va folk har för uppfattning om dom?

Hur fungerar AF dom emellan mm?

Att 2an tar hela två bländarsteg kanske kan ställa till de för mig eftersom de ibland råder dåliga ljusförhållanden.

mvh gustav

1,4:an funkar bra med ditt objektiv! Du tappar lite för mycket skärpa med 2:an och en zoom!
 
Hej Gustav!

Jag har under många år använt bägge Canons telekonverterare. Idag har jag bara 1,4:an kvar. 2:an ger dålig skärpa i bilderna. Har kört dem bägge på såväl zoomar som fasta telen. Framförallt på Canons 300:a 2,8 IS glugg. Är skitnöjd med 1,4:an och råder dig att satsa på denna. Intressant att notera är att när jag plåtade/plåtar dia (japp, ibland är film fortsatt bättre än digitalt, om än sällan), så gav 2:an en bra skärpa, men inte på de digitala husen.

Lycka till med ditt köp!

Ålen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.