Annons

Canon manualer?

Produkter
(logga in för att koppla)

pola

Aktiv medlem
Undra om någon vet var man kan ladda ned manualler till Canon blixtar, hus m.m GRATIS!!!

Skaffade en Speedlite 420 EX från Björnsfotovideo där priset var billigast men det var en hake, manuallen är på tyska... obegripligt.
Per-Olof Nordin

Inte så konstigt att han var billigare då. Tycker du ska be om en Svensk manual om du köper ett tillbehör i Sverige.

Annars kan det beställas för typ 60:- hos Canon.

Det hade jag inte accepterat om det inte stod så uttryckligen. Då kunde du lika gärna köpt blixten direkt från Tyskland för 219€ eller 2030:-

Köpte en 540 EZ i höstas, begagnad utan manual.
Gick in hos en annan fotohandlare som beställde en ny manual från Canon. Den fick jag gratis, det kan vara värt att pröva.

Med andra ord bra service.

/Henrik

Gick för ett tag sedan in i en fotoaffär och hörde efter, dom skulle ha 250 :-
alldeles för dyrt funderar att låta en kompis översätta om jag inte får tag i en...
Per-Olof Nordin

Har ingen scanner...
Ska ringa till Björnsfotovideo och höra efter vad
de säger, kan ju tycka att det vore rimligt att de skickade upp en svenska manuall.
Per-Olof Nordin

Hej Per-Olof!

Hur gick det med manualen till din 420 Ex? Jag har också beställt en blixt hos Björns foto och video, och fått en tysk manual. Ganska onödigt :/

Jag har inte hittat en manual till 420 Ex på Internet. Någon som vet om det finns någon? Jag lyckades inte hitta den på eosdoc.com

//Jessica

Stort tack för tråden och länkarna. Jag har just letat genom halva huset efter en manual till min S40 och planerat att använda morgondagen till att leta genom andra halvan, men hittade här manualen i pdf format i stället. Tyvärr har jag även slarvat bort ett extra batteri, och det finns ju knappast i pdf-format ;). Synd!

Jessica_ skrev:
Hej Per-Olof!

Hur gick det med manualen till din 420 Ex? Jag har också beställt en blixt hos Björns foto och video, och fått en tysk manual. Ganska onödigt :/

Jag tog aldrig kontakten med jag ska göra det, den har fortfarande inte kommit...
lycka till själv!

pola skrev:
Gick för ett tag sedan in i en fotoaffär och hörde efter, dom skulle ha 250 :-
alldeles för dyrt funderar att låta en kompis översätta om jag inte får tag i en...
Per-Olof Nordin

Du har laggt ut en rejäl slant på en blixt som har en manual på tyska och därmed har du ingen nytta av blixten för att du inte har 250:- till en svansk manual. Är blixten till salu?

Svensk Manual

Till min Speedlite 420EX från Björns foto, följde det med en svensk manual. Han sa att dom alltid levererades med svensk manual, eftersom att dom tog sina blixtar direkt från svenska Canon.

/Håkan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar