Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon har identifierat problem med batteriet LP-E6
- Trådstartare nikitin
- Start datum
Cambora
Aktiv medlem
Intressant, inget jag stött på ännu.
Har dock reagerat på att vissa gånger räcker en laddning en väldigt kort stund (kanske 25% av det normala) för att vid nästa laddning vara normal igen. Jag har originalbatteri i originalladdare och avslutar laddningen när batteriet är fulladdat (dvs det står inte i timtal/dagar i laddaren). Får hålla koll på detta, någon mer som märkt av liknande batteriproblem?
Jag har en 6D.
Har dock reagerat på att vissa gånger räcker en laddning en väldigt kort stund (kanske 25% av det normala) för att vid nästa laddning vara normal igen. Jag har originalbatteri i originalladdare och avslutar laddningen när batteriet är fulladdat (dvs det står inte i timtal/dagar i laddaren). Får hålla koll på detta, någon mer som märkt av liknande batteriproblem?
Jag har en 6D.
kjellepelle
Aktiv medlem
Jag har två laddare och tre original-batterier LP-E6 som används i två stycken 7D. Jag har aldrig haft detta problem. Inga speciell problem med urladdning heller. Mitt äldsta batteri är drygt 3 år gammalt.
drjoshua
Aktiv medlem
Jag har inte upplevt några laddningsproblem men jag tycker att batteriet räcker betydligt kortare till min 5D III än min gamla 7D. Betydligt kortare än vad Dpreview och Canon påstår att batteriet ska klara. Måste man ladda det ett visst antal gånger innan det når full kraft?
Edit:
Jag har nog problemet som beskrivs ovan. Eller också är det kameran (5D III) som visar för låg batterikapacitet. Kameran visade två av fyra batteristaplar idag och då skulle jag ladda batteriet. Laddaren blinkar omgående med trippelblink. Inte något bättre efter Canons instruktioner. Ska köra batteriet tomt i kameran och se hur länge det håller.
Edit:
Jag har nog problemet som beskrivs ovan. Eller också är det kameran (5D III) som visar för låg batterikapacitet. Kameran visade två av fyra batteristaplar idag och då skulle jag ladda batteriet. Laddaren blinkar omgående med trippelblink. Inte något bättre efter Canons instruktioner. Ska köra batteriet tomt i kameran och se hur länge det håller.
Senast ändrad: