Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon färgskrivare och priser

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Sitter och funderar på en A3-skrivare och det lutar nog mot canon och deras 6-patronsystem. jag har några frågor som ni nog kan hjälpa mig med.

1.Vad är den stora skillnaden mellan s830 och 9000/9100. Det är stor skillnad i pris s830 kostar 2863 kr på Technik direkt.de medan de övriga är betydligt dyrare.

2. Inkluderar priset sim finns på Pricerunner alla kostnader (Teknik direkt.de som var billigast)

PS. När jag tittar i specifikationer kan jag inte hitta några stora skillnader så varför så stor prisskillnad mellan modellerna?

3. Har ni andra förslag på bra A3-skrivare som inte är svindyra och har god driftsekonomi så delge gärna dem!

Epson Stylus Photo 1290S eller 1290

Jag har en Epson Stylus Photo 1270 som jag är mycket nöjd med. Den finns inte längre men har ersatts av en uppdaterad version som heter 1290 eller 1290S. 1290 och 1290S har utfallande utskrift i A3.

Vad som är bra med dessa skrivare är bland annat att utskrifterna håller sig (bleknar inte), vilket man inte kan säga om Canons utskrifter som jag har läst någonstans i någon test (Mikrodatorn tror jag).

Driftsekonomin är mycket bra, och utskrifterna superba. Vill du ha bättre utskrifter finns dyrare skrivare att köpa.

Jag är i alla fall mycket nöjd och har fått mycket beröm för utskrifter med bilder från bl.a. Canon Digital Ixus 2.1 MPixel kamera. Bilderna från min Canon Powershot G5 blir nästan otroliga.

/Håkan

Jag skulle inte lita på mikrodatorn, dom har ju typ sämre testmetodik än foto, och foto har nästintill ingen.

Har för mig att det finns folk här som har en s9000 som går att höra med.

Bästa är om du kan åka och kolla på dom i egen hög person i någon butik.

Re: Finns ingen?

Peter Werner skriver:

"Jag skulle inte lita på mikrodatorn, dom har ju typ sämre testmetodik än foto, och foto har nästintill ingen.

Har för mig att det finns folk här som har en s9000 som går att höra med.

Bästa är om du kan åka och kolla på dom i egen hög person i någon butik."

Håkan tycker:
Bleknande utskrifter har väl inte med någon testteknik att göra;-) utan utskrifterna bleknar väl där dom ligger. Men det är väl bäst att dom som har skrivit ut med Canon och har haft dom utskrifterna ett tag "halvår eller mer kanske" säger vad dom tycker.

/Håkan

Epson 2000p?

Såg att det går att få tag i den forna toppmodellen Epson 2000p för under 3000 + frakt! Hur står sig denna mot de nyare canon/Epsonmodellerna? Den topptestades för ett par år sedan (kostade runt 10 lax) och frågan är ju om de nyare modellernas högre uppgivna upplösning gör någon skillnad! Någon som vet? Det finns inga tester som jag hittat som jämför.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar