hornavan
Aktiv medlem
Okej, då är det nog bara okunskap. Att säga att "Det är en skrotkamera att filma med" blir helt fel när vem som helst kan se vad dessa kameror kan göra.
Dina planetfunderingar får du ta med din astrolog eller närmaste orakel.
Det är en skrotkamera att filma med. Det betyder att kameran fungerar dåligt att filma med. Meningen uttrycker ingenting om resultatet av vedermödorna.
Vilket också framgår av mitt inlägg, för den som behagar läsa det.
Det tycks behaga somliga att undvika det faktum att handhavandet vid filmning med Canon 550D är värdelöst, liksom ljudinställningarna.
Det finns kameror som fungerar mycket bättre för den som söker en kombinationskamera. Alla Canons systemkameror är kapabla att göra avancerad film med, men det krävs tillbehör som kostar mer än själva kameran för att det skall gå någorlunda smidigt.
Att inte tala om det för en glad amatör som vilseledd av reklamen tror att han/hon skall bli fullfjädrad filmare genom att köpa en Canon 550 eller annat liknande är ohederligt.
Upplysningsvis har jag tre Canon (5d mk2+7D+30D) +7-8 L-gluggar och tre Panasonic (GH1, GF1 och LX5) i min ägo. När jag filmar så väljer jag alltid Panasonic.
Jag har också tio år som filmfotograf på SVT och 20 i eget företag.