Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 70-200 F4 L IS

Produkter
(logga in för att koppla)

Winrar

Aktiv medlem
Hej!
Jag köpte mig ett 70-200 4L IS år 2010 :)

Har inte använt det så mycket som jag borde ha gjort, så det är helt "nytt" liksom.

Nu till problemet:

Autofokusen slirar från 1.2 till 2m...om man fokuserar längre bort så är den snabb att hitta fokus. Men inte annars.

Har googlat runt lite o det är fler personer som har samma fel fast ändå inte.

Deras fungerar att fokusera även manuellt i 1.2-2m området...Mitt slirar bara och det tar flera sekunder innan det ens tar sig till rätt område...

Som tur tog jag en extra garanti på 5 år. Vilket jag aldrig brukar göra annars när jag köper teknik.
Så snart får jag väl reda på ifall de kan laga det eller om det är något som de låter vara.

SÅ det jag vill veta är ifall det är flera personer här som har upplevt samma problem?

Mitt har aldrig krånglat och jag har inte träffat någon som haft de problem du beskriver.

Hej!
Jag köpte mig ett 70-200 4L IS år 2010 :)

Har inte använt det så mycket som jag borde ha gjort, så det är helt "nytt" liksom.

Nu till problemet:

Autofokusen slirar från 1.2 till 2m...om man fokuserar längre bort så är den snabb att hitta fokus. Men inte annars.

Har googlat runt lite o det är fler personer som har samma fel fast ändå inte.

Deras fungerar att fokusera även manuellt i 1.2-2m området...Mitt slirar bara och det tar flera sekunder innan det ens tar sig till rätt område...

Som tur tog jag en extra garanti på 5 år. Vilket jag aldrig brukar göra annars när jag köper teknik.
Så snart får jag väl reda på ifall de kan laga det eller om det är något som de låter vara.

SÅ det jag vill veta är ifall det är flera personer här som har upplevt samma problem?

Hej !

Ingen aning, men prova på några olika kameror först, det behöver inte
vara objektivet.

//MW

detta är ett mekaniskt fel. Så vilken kamera man använder spelar ingen roll. Har testat på mina andra tre Canon kameror. Blir likadant :(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar