ANNONS
Annons

Canon 40D + EF-S 17-85mm

Produkter
(logga in för att koppla)

dsa1979

Aktiv medlem
Hej!

Om man köper dessa i ett paket. Alltså med 17-85mm IS som kit-objektiv. Får man då objektivet i en kartong för sig eller hur fungerar det?

Jag har aldrig köpt kamerahus med ett kit-objektiv.

//Daniel

Ja, de har olika kartonger till kamerorna. De som är med optik i står det angivet på utsidan på kartongen.

Tack Anders, det var det jag hade för mig.

Egentligen är ju inte 17-85 världens bästa objektiv, men om man köper den i kit på ex fotokungen så får man den för 3000 kr vilket är en bra deal tycker jag. Dessutom har jag ju redan mitt 24-105 så jag tänkte mest ha 17-85 som ett lättare alternativ.

//Daniel

Hej..

17-85 gluggen är en riktigt trevlig glugg. Lite vinjetering vid 17 mm men annars klockren som alround glugg eller slit och släng.. Ångrar at jag sålde min =(

Mvh Micke

Hej,
Jag köpte en 40D + Sigma 100-300 + en 24-105 för säkerhets skull.Kommer nog inte att ha 24-105´n på som normalglugg till vardags.Det blir alldelas för tungt.Kanske 17-85 hade varit smartare för vanlig turistfoto.Jag är tilbaka på ruta noll igen och använder min G6:a om jag är bilburen eller min favorit SD870is som verkligen levererar.Perfekt med vidvinkel som de flesta bilder blir fotade med.Det kräver förstås att man går så nära ett av motiven det går.Det blir två bilder på samma foto,förgrunden och inramningen.Den inbyggda blixten fungerar utmärkt.
Sorgligt att inte G7 eller G9 har vidvinkel.Vad tänkte dom på?? Raw är inget för mig,vill att bilden ska vara klar när jag trycker av.

Trevlig sommar,

Kjell

Jag använder just 40D + BG-E2N + antingen EF-S 17-55 mm f/2,8 IS USM eller EF 24-105 mm f/4L IS USM "till vardags". Visst väger den en del, men det är det värt att bära på. Tycker jag.

När jag köpte 40D + 17-86 kit fick jag iaf. kameran och objektivet i separata förpackningar. Köpte på fotovideo.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar