Jamespkulle
Aktiv medlem
Hej hur blir bilder med Ef optik på denna kamera.....typ canon Ef28-80 4,5-5,6 allså om jag inte använder L optik
Tacsam för svar
Tacsam för svar
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej hur blir bilder med Ef optik på denna kamera.....typ canon Ef28-80 4,5-5,6 allså om jag inte använder
1. Kameran kräver bra optik om det nu är L-optik eller ej
2. Optik med tillägget " EF-S " skall inte användas pga att de ej förmår att teckna ut hela formatet, fullformat med acceptabelt resultat
3. Det finns mycket god optik, optiskt utan L-benämning.
Utan att ha färgats av Photozones tester så är jag väldigt nöjd med ex. Canon 20-35mm 3,5-4,5
Mvh
NE
2. Optik med tillägget " EF-S " skall inte användas pga att de ej förmår att teckna ut hela formatet, fullformat med acceptabelt resultat
Utan att ha färgats av Photozones tester så är jag väldigt nöjd med ex. Canon 20-35mm 3,5-4,5
Mvh
NE
Men 1Ds är väl ingen fullformatare? Om man kollar på t.ex. Cyberphotos sajt och filtrerar sökningen till att bara omfatta fullformatare är det bara 5D av Canons modeller som dyker upp.
Men 1Ds är väl ingen fullformatare? Om man kollar på t.ex. Cyberphotos sajt och filtrerar sökningen till att bara omfatta fullformatare är det bara 5D av Canons modeller som dyker upp.
Jo. 1Ds är fullformat.
Jo. 1Ds är fullformat.
OK, jag blandar tydligen ihop den med 1D?
Enligt Cyber så har 1D mark IV en sensor på 27,9x18,6 mm 1,3 crop CMOS medan 5D har 36x24 mm CMOS.
Hej hur blir bilder med Ef optik på denna kamera.....typ canon Ef28-80 4,5-5,6 allså om jag inte använder L optik
Tacsam för svar
OK, jag blandar tydligen ihop den med 1D?
Enligt Cyber så har 1D mark IV en sensor på 27,9x18,6 mm 1,3 crop CMOS medan 5D har 36x24 mm CMOS.