Annons

cannon eos350 eller nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

SHERIF-K

Avslutat medlemskap
hej behöver hjälp...
kan ej bestämma mig om jag ska köpa nikon d50 eller en canon eos350d hörde att canon har ett bättre bild kvalite e det nån som kan hjälpa mig
 
Ett test i en tidning, Allt om digitalfoto, tror jag det var, visade tvärtom. Nikon D50 hade bättre bildkvalitet. Men köp vad som känns mest ergonomiskt rätt i handen. Du lär inte se någon skillnad på bilderna.
 
[NU HAR JAG KÖPT MIN EOS 350.. SUVERÄNA BILDER det enda skillnad e nog huset..nikon är mycket greppvänlig
 
Jag har också läst testet om 350D versus Nikons D50 och om man läser lite innantill så behandlar tidningen frågan om vilken som är bäst i Jpeg!

Det är en VÄLDIGT stor skillnad när det kommer till RAW där 350D, enligt mig, är en mycket bättre kamera.

Här gäller mängden pixlar för en gångs skull, sensorn är bättre (lägre brus) och AF:en är snabbare.

Jag tvekade inte en sekund innan jag köpte min 350D och jag har inte ångrat mig en sekund efter det heller.

Mvh, Alexander
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.