Annons

cameranu.nl

Produkter
(logga in för att koppla)

Loennstroem

Aktiv medlem
Någon som har handlat hos nederländska www.cameranu.nl???

Jag är ute efter ett batteri till min Elinchrom Ranger och det är bråttom. Detta batteri finns inte hos någon leverantör i Sverige just nu så det är därför som jag har riktat blickarna söderut.

Är det någon som handlat hos ovanstående firma och som kan ge mig lite feedback på dem? Det står att det är snabb leveranstid o s v, Någon?

Är det någon som har något annat tips på hur jag kan göra för att komma över det jag söker så snabbt som möjligt så svara även du i tråden.

Vänligen,
Thomas Lönnström

Handlat ett par ggr. Mkt bra affär.
Tog 3 arbetsdagar. Leverans direkt till dörren.

Köpte min 5DMarkII och 24-105 därifrån för tre år sedan. Funkade fint. Beställde på måndag och fick paketet på fredag. Då var det ändå mitt under Eyjafjallajökulls utbrott, så inga flyg gick.

Märkligt

Verkar som skatteverket varit framme man får nu mera betala 25% i moms på priset.

Det är ju knappast skatteverket i Sverige som avgör moms inom EU? Är vara momsad i ett annat EU-land så blir det ingen moms i Sverige vad jag vet. Dvs om produkten inte leveras från ett icke EU-land - då blir det svensk moms.

Du har tyvärr inte helt rätt. Du ska betala svensk momssats för varorna om företaget du handlar av säljer för mer än 320 000 kronor per år till Sverige. I annat fall ska du betala den moms som gäller där företaget är etablerat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar