Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Brusprestanda på D90 vs D60?

Produkter
(logga in för att koppla)

Premis

Medlem
Fråga: är det en markant skillnad mellan D90 och D60 m.a.p. brusprestanda?

Brukar ta en hel del innomhusbilder (utan blixt) med min D60 på ISO 800-1600 vilket tyvärr brusar väldigt mycket. Hur fixar D90 detta i jämförselse. En D90 skulle vara lämplig om man vill ha en smidig kamera utan att behöva kliva upp i D300 .. men jag gillar när det brusar så lite som möjligt.

Nu handlar inte frågan om optik eller blixt utan hus, optik- och blixtdiskussionen tillhör en annan dimension i ekvationen som jag inte är intresserad av just nu.

Tackar
 
Fråga: är det en markant skillnad mellan D90 och D60 m.a.p. brusprestanda?

Brukar ta en hel del innomhusbilder (utan blixt) med min D60 på ISO 800-1600 vilket tyvärr brusar väldigt mycket. Hur fixar D90 detta i jämförselse. En D90 skulle vara lämplig om man vill ha en smidig kamera utan att behöva kliva upp i D300 .. men jag gillar när det brusar så lite som möjligt.

Nu handlar inte frågan om optik eller blixt utan hus, optik- och blixtdiskussionen tillhör en annan dimension i ekvationen som jag inte är intresserad av just nu.

Tackar

D90 ska ha samma sensor som D300 och nyare programvara som D300
så brusmässigt ska D90 vara lika bra som D300 samt bra mkt bättre än D60... så du kan nog med gott samvete gå spendera lite cash på en D90 (förutsatt att du redan investerat lite pengar i ljusstarka objektiv. annars skulle jag tipsa om det först och främst)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.