Annons

BRA Kompaktkamera i 2500:--klassen?

Produkter
(logga in för att koppla)

DennisPa

Medlem
Hej allihopa!
Har en liten fråga till er som är lite kunniga om kameror och foto.
Tänkte köpa mig en ny kompaktkamera, då jag anser att de duger gott till mig.
Och snabbt till min fråga, en bra kompaktkamera för ungefär 2000-2500:-, existerar de?
Jag ska använda den när jag är ute och reser, och vill ha bra fina bilder, fin skärpa på dom, mega zoom är absolut inget måste.

Har själv försökt googla runt lite på olika tester och så, men alla är så olika..
Hoppas på att få ett bra svar!

Mvh, Dennis

Det går absolut. Kolla in Nikon P7100 och Olympus XZ1 båda kostar 1890:-. Canon S100 kostar 2190:- medan S110 kostar strax under 2800:-.

Olympus har bäst ljusstyrka överlag. Canon har en lite nyare sensor, i alla fall i S110, med lite mindre brus per ISO men f u i vidvinkelläget äts vinsten upp av mer brus. Men Canons kameror är minst. Nikon har störst zoom. Alla är bra.

Det går absolut. Kolla in Nikon P7100 och Olympus XZ1 båda kostar 1890:-. Canon S100 kostar 2190:- medan S110 kostar strax under 2800:-.

Olympus har bäst ljusstyrka överlag. Canon har en lite nyare sensor, i alla fall i S110, med lite mindre brus per ISO men f u i vidvinkelläget äts vinsten upp av mer brus. Men Canons kameror är minst. Nikon har störst zoom. Alla är bra.

Okej, tack för tipsen! :) Men vilken av dessa kameror hade du valt?
Är ur kass på kameror......
Mvh Dennis

Sådär ja, var och inhandlade en Canon S110 alldeles nyss, och hoppas den skall fungera bra! :)
Tack för hjälpen!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar