Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra att ha saker!

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasK

Aktiv medlem
Någon som vill berätta vad de har förutom kamerautrustningen när de ger sig ut i skogen! Som tänger osv.. Ja små, ovärderliga saker! Jga brukar tex ha med mig ett sittunderlägg som man kan vika ihop och fästa med en knapp. Passar i fickan! swiss army tång är också ett ovärderligt redskap. Har ett egentillverkat spänna så att jag kan fästa en ihopfällbar reflexskärm!

Ni förstår vad jag menar..

visst! själv använder jag precis som du, ett sittunderlag, använder ryggsäck:
(LowePro Street & Field Rover Light) där både kamerautrustning, matsäcken mm får plats..även stora stativet kan hänga med på ryggan, det finns spännen för det.

sedan, mjuka handskar och mössa (blir ju ofta kallt på kvällen) japp, det är väl vad jag kommer på just nu..och så klart termos med varm dryck
;)

Ficklampa...
Tändstickor...
Leatherman...
Papper o penna
Fickdator (ja,jag vet...jag är lat)
Plastpåsar (5 liters)

Termos, pipa, läderman, sittunderlag, filmutdragare, handdator, aluminiumfolie, avstängd mobiltelefon brukar nog ha en mer eller mindre fast plats i min ryggsäck.

Petzl tikka (pannlampa), rengöringsprylar, extra batterier. liten reflexskärm (eller så kan man köra folie som Jim gör),

Hmm.. Cigg, mobil och reporter...
Glömmar man det sisstnämnda kan bossen bli lite irriterad
:D

Ja du, varför inte ett mysigt och mycket välkamoflerat gömsle där du kan krypa in och bli ett med naturen. Att ligga där i sin sovsäck och lyssna på naturen, kanske kommer bilden till dig som du väntat på så länge, och ger dig den fantastiska upplevelsen som bara naturen kan bjuda på när du minst anar det.

:eek: Nu är det dags att krypa ner i sin säck och lyssna på naturens egna ljud och tystnad.

Någon som har en massa fusksaker med sig då? ståltråd att hålla blomstjälkarna med, vattensprutor osv?;-)

Tjaaa, jag har väl inte så mycket med ut.
Förutom fika så är det rengöringsprylar typ blåspensel o trasa.
Och så det vanliga paketet med kamera, gluggar, stativ, folie, blixt, filter, sittunderlag.
2 sittunderlag är praktiskt, ett att ha under sig o ett vitt som vindskydd/reflexskärm. Man kan vira folien kring det annars.

Men det händer att jag bara hänger kameran på axeln med en glugg på och så tar jag med jycken och går ett par timmar, hittar jag något så får jag göra det bästa av situationen, det lär man sig mycket av.

Bra tips med ett vitt sittunderlägg! Det var lite sånna tips jag var ute efter! SKall testa det nästa gång!

Sämskinn

Läste i nån tidning att det var perfekt till mycket. Bl.a. lägger över kameran om det börjar regna. Har inte provat själv men varför inte...

...termos

Termos med varm dryck är en vital del utan tvekan. Sedan brukar jag nästan alltid få med mig en liten trebent stol, ihopfällbar. Den går perfekt att hänga i en av sidoöglorna på ryggsäcken. Stolen är guld värd när man ska sitta på pass vid något spännande ställe. Sittunderlag, eller snarare knäunderlag har jag alltid med mig. Jag har ett ihopvikbar variant som man snabbt och enkelt kan stoppa mer i benfickan på byxorna. En liten ficklampa finns alltid med om man skulle bli sen och mörkret lagt sig, den går ju även att använda för att belysa delar av motivet med.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar