Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bröllopsfoto - Gravid brud

Produkter
(logga in för att koppla)

timlu

Aktiv medlem
Efter att ha varit backup-fotograf på ett antal bröllop har jag nu fått frågan om jag vill vara "officiell" fotograf på ett bröllop. Jag har en ganska klar bild av vilka bilder jag vill ha och jag ska snart åka ut till kyrkan för att planera lite mer. Dessutom ska jag naturligtvis diskutera vidare med brudparet om vilka bilder dom vill ha.

Det som skiljer detta bröllop från tidigare jag fotat på är att bruden är gravid. Hon kommer vara i 6-7 månaden vid bröllopet. Är det någon som har erfarenhet av hur man bildmässigt hanterar en stor mage? Min största farhåga är att hon bara kommer att se tjock ut vilket ju är mindre smickrande. Ska man dölja eller framhäva magen (beror naturligtvis lite på vad brudparet vill också)? Råd och tips tas tacksamt emot!

Min syster var i 8:de månaden på sitt bröllop, bästa bilden som togs var framåt småtimmarna.
Plåtat i profil: Mannen böjer sig fram och pratar lite med magen.

Det är svårt med bröllopklänningar till gravida. Magen kan mycket väl flyttas rejät nedåt på bara en vecka.
Så mitt tipps är att ni använder en bra sömerska som kan lägga om i sista minuten.

Nome Nescio skrev:
Det är svårt med bröllopklänningar till gravida. Magen kan mycket väl flyttas rejät nedåt på bara en vecka.
Så mitt tipps är att ni använder en bra sömerska som kan lägga om i sista minuten.

Klänningen är tack och lov inte mitt bekymmer (förutom bildmässigt) men det är ju ett bra tips till brudparet.

Nome Nescio skrev:
Hyr man klänning så brukar uthyraren lösa problemet med att det skall passa.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar