Annons

bröllops album

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikael-Eriksson

Ny medlem
Hej
Jag söker ett bröllops album. Helst skinaktigt utsida. lite snyggare. ska rymma ca 2-3 st 20*30 samt 12st 9*12 eller 10*15 bilder. någon som vet var man kan få tag på något sånt?

Mvh
Micke

Nu är det här inte mitt specialområde men kolla exempelvis med Plastprodukter i Malung AB. Om dom har just ett sådant album som du söker ska jag dock låta vara osagt.

Adressen ska vara www.plastprodukter-malung.se men just nu verkar den inte funka.

Återkom annars igen.

Finns ett företag i Helsingborg som gör album. Dem köper många bröllopsfotografer ifrån. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet, men kan kolla i kväll.

tackar tyvärr får jag inte tag på plastprodukter i malung, ingen som svarar på telefon nummret jag hittade i gula sidorna.

Någon som vet nåt annat företag som kan ha album?

Micke

det finns naturligtvis ett gäng olika företag som säljer serie-album i diverse olika stilar, men de flesta förutom möjligen plastprodukter, säljer endast till heltidsarbetande professionella porträttfotografer.. tror också att det är svårt att hitta ett album där du får i 2 stycken 20x30 bilder PLUS en mängd mindre.. de flesta album jag sett har plats för X antal bilder i 9x12, 13x18 eller 18x24.. inte så mycket blandat, just.. finns iofs ett sk altarskåp (uppslag; rygg + två dörrar) där man kan stoppa in en 18x24 och 4 st. 9x12, men jag vet inte sådär på rak arm om plastprodukter har såna (fast jag tror det - nån enklare variant, om inte annat)..

nåja.. ler lite.. hoppas du får tag på vad du vill ha!

/m

tjena
jag vet att det finns album precis som jag beskrev pga att jag tidigare jobbat på en studio där vi hade dem men det var länge sedan och jag kommer inte ihåg var vi beställde dem. kan inte heller höra med studion pga vissa omständigheter.

har du några adresser namn till de företag som säljer till yrkesfotografer?

micke

Kolla med dessa:

Fotopärm Stockholm AB
Safirgränd 6
12679_Hägersten
Tel:_070-798 04 47

Handlade "sånt" där när jag bodde i stockholm. Lite knackiga i leveranser och på att svara i telefon vad jag kommer ihåg, men bra produkter och "familjeföretagskänsla". De ordnar nog vad du söker. Kanske.

Kolla med:

Fotomapp AB
Box 153
250 23 Helsingborg
042-16 34 35

Där köpte vi alla våra mappar och album från när jag jobbade som porträttfotograf.

du har lundeby i norge, har inget telefonnummer i huvudet, sådär, men de har en hemsida (minns inte adressen heller, förstås).. de säljer otroligt snygga prylar, men är halvdyra.. de har ingen inriktning på amatörsidan, som plastprodukter har, dock.. men man vet inte förrän man provat, så är det ju.. :)

eBay kan vara ett alternativ när man söker speciella fotoalbum. Jag köpte ett "nytt" album från 30-talet från USA genom en eBay-auktion. Möjligen finns det även bröllopsalbum (ett ord) att hitta där.

Jag fick just ett brev där det framgår att Plastprodukter pga konkurs nu tagits över av ett Davanti Foto AB. Adress och telefonnummer är enligt uppgift samma som tidigare, hur som helst som följer:

Davanti Foto AB
Box 153
782 24 Malung

Tel: 0280-125 45
Fax: 0280-715 24

Kanske var pga övertaget som ingen svarade. Försök igen vetja.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar