Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bokeh

Produkter
(logga in för att koppla)

Flash_online

Aktiv medlem
En kul läsning på http://blogg.kamerabild.se/?p=467

De gjorde en omslag foto till "Allt om Nikon" och de använde en Canon kamera!

Men nu en fråga till er som är duktiga på att fotografera. Scrolla neråt till bild IMG_9411, den bilden med tre bilder i en, längst till höger. En skön bokeh. Då undrade jag vilken glugg använde fotografen ? Kanske ni kan lista ut ?

Om man studerar: Det blev en underexp bild som blev rätt bra, fin bokeh bakgrund som känns lagom och bra skärpa på personen. Blått/nostalgi/poolside crossmetod som är rätt populära just nu. Det gör jag också! Gluggen var en 70-200 ? eller 35 alt 85 F1.2 ?

//Jocke

Det kanske man kan få svar på genom att fråga i kommentarsfältet, med lite tur förstås!

Jag skulle gissa på ett 70-200 sen det är vad han har på kameran på båda bilder där kameran syns.. 35mm lär väl vara uteslutet med tanke på synfältet?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar