Annons

Bokéh på linsen??

Produkter
(logga in för att koppla)
Tyvärr gör även jag det då och då så det verkar vara en sjukdom som drabbat flera.

Till saken hör kanske, för mig i alla fall, att jag träffade min fru tack vare engelskan och att jag har arbetat mycket i England.

Engelskan var det enda språk vi talade i början. Hon är från Rumänien och det tog en stund för oss båda att lära oss varandras språk. Hon talar numera utmärkt svenska, vilket man tyvärr inte direkt kan säga om min rumänska, men det händer att jag inte hittar ett ord på svenska utan hittar det först på engelska. Det rör vanligtvis tekniska termer men det retar mig likväl.

När det gäller oskicket att använda engelska i diverse sammanhang inom "business" :) så tror jag (och vet i många fall) att många företag får sitt marknadsmaterial på engelska från huvudkontoret. Det är billigare att återanvända befintligt material där det går. Det kostar helt enkelt massor att översätta allt. Det är givetvis möjligt att översätta, titta på Frankrike eller för den delen Rumänien där det finns laar som styr detta. Det kostar dock,,,,
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.