RolandM
Aktiv medlem
Jag disponerar en kamera och tre Sigma EF-500 DG Super, som kan slavas och chefa över slavar, inställbara så att upp till tre blixtgrupper kan styras frånmastern.
Tänkte fotografera modell i stadsmiljö utomhus med hjälp av dessa blixtar.
På kameran monterar jag en blixt som får bli master. Jag kan välja om den ska slå ljus eller inte.
Till höger ställer jag huvudblixten som jag sätter som slavblixt nummer 1, monterad på ett stativ.
Bakom modellen placera jag en slavblixt nummer 2, dåld för kameran med uppgift att slå bort slagskuggor och lysa upp bakgrunden.
Jag ställer in ljusets fördelning mellan de olika slavblixtarna och hur mycket mastern eventuellt ska dosera ut. Pilarna visar proportionerna och riktning på ljuset.
Inga paraplyer eller andra medtagna pryttlar som kan agera reflektorer tas med.
Kommer det här att fungera ljus och bildmässigt?
Erfarenheter av liknande fotografering?
/Roland - provar en idé
Tänkte fotografera modell i stadsmiljö utomhus med hjälp av dessa blixtar.
På kameran monterar jag en blixt som får bli master. Jag kan välja om den ska slå ljus eller inte.
Till höger ställer jag huvudblixten som jag sätter som slavblixt nummer 1, monterad på ett stativ.
Bakom modellen placera jag en slavblixt nummer 2, dåld för kameran med uppgift att slå bort slagskuggor och lysa upp bakgrunden.
Jag ställer in ljusets fördelning mellan de olika slavblixtarna och hur mycket mastern eventuellt ska dosera ut. Pilarna visar proportionerna och riktning på ljuset.
Inga paraplyer eller andra medtagna pryttlar som kan agera reflektorer tas med.
Kommer det här att fungera ljus och bildmässigt?
Erfarenheter av liknande fotografering?
/Roland - provar en idé