Annons

Billigt Tyg liknande Lastolites Kentucky?

Produkter
(logga in för att koppla)
Funfderar på om man kan hänga upp ett lakan i en gångtunnel några dagar och sedan hämta den med ett förvirrat motiv?

Jag fixade till eget...

med hjälp av line-canvas tyg från konstnärsbutik + att jag köpte billigt test-färg (matt) från färghandeln. totalt ca 450kr

Men storleken på tyget var 1,5x4m, så det räcker till halv samt barn och husdjur.

Måste bara säga att resultatet blev förvånansvärt bra!

Re: Jag fixade till eget...

T_M skrev:
med hjälp av line-canvas tyg från konstnärsbutik + att jag köpte billigt test-färg (matt) från färghandeln. totalt ca 450kr

Är det alltså vanlig vattenbaserad väggfärg du haft till bakgrunden?

Hur är det med tyget, är dt skrynkel-benäget? (Min källarstudio är inte så stor, så jag får inte så stort avstånd mellan modell och bakgrund).

Re: Re: Jag fixade till eget...

tobias.e skrev:
Är det alltså vanlig vattenbaserad väggfärg du haft till bakgrunden?

Hur är det med tyget, är dt skrynkel-benäget? (Min källarstudio är inte så stor, så jag får inte så stort avstånd mellan modell och bakgrund).

joo... det är vanlig väggfärg som jag har målat med, men tyget är grundmålat från början med vit färg, ahh lite svårt att förklara bifogar en länk där du ser den både fram och bakifrån...

http://www.dickblick.com/zz071/18/products.asp?param=0&ig_id=7145

tyget är så stelt som riktiga master canvas och det går att måla på flera gånger och sedan rulla ihop.

Avståndet mellan modell och duk är ca 1,5m.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar