Annons

Billigast i EU, fortfarande Holland?

Produkter
(logga in för att koppla)

Helmetrock

Aktiv medlem
Är det fortfarande Cameranu.nl och Kamera-express.nl som är billigast av de mer seriösa i EU på kameror och objektiv? Eller har det dykt upp några andra liknade seriösa handlare som är billigare?

Har inte du shoppat nog på sistone?! ;)

Jag brukar även kolla Robert White och WEX. RW är sällan billigast men ibland har de bra erbjudanden. Just nu är nog euron mer fördelaktig än pundet dock...

Har inte du shoppat nog på sistone?! ;)

Är inte du och hälsar på renarna? ;-)

Jag har ju inte köpt ett objektiv till mig själv på minst 10-11 månader och inget över 10 000 kr sedan 2010!! Abstinensen är inte att leka med :p

Tack för tipsen, WEX kände jag inte till! Jag kollade på Warehouse-express, de hade inte ens chans mot holländarna när det gällde priset.

Det är ett Nikon 70-200 och lite filter jag siktar på!

Det lutar åt Cameranu.nl av dem jag kikat på än så länge, jag har handlat med dem flera gånger och har bra erfarenheter. Dessutom är de billigast på det jag ska ha, även om det bara är småpengar som skiljer.

Det är ett Nikon 70-200 och lite filter jag siktar på!

Det lutar åt Cameranu.nl av dem jag kikat på än så länge, jag har handlat med dem flera gånger och har bra erfarenheter. Dessutom är de billigast på det jag ska ha, även om det bara är småpengar som skiljer.

De är bra. Jag har köpt flera Zeiss objektiv och två Gitzo stativ av dem de sista två åren. Bra service om något händer under transporten också

Hittade detta - stämmer det verkligen?

Är det fortfarande Cameranu.nl och Kamera-express.nl som är billigast av de mer seriösa i EU på kameror och objektiv? Eller har det dykt upp några andra liknade seriösa handlare som är billigare?

Danska Goecker och Canons nya supertele 500 mm f4 L IS USM för 74 870 kr.
http://webshop.goecker.dk/product/CAND0661

Samma objektiv på Cameranu.nl
http://www.cameranu.nl/nl/objectiev...on-ef-500mm-f-4-0l-is-ii-usm/h125_477_120094/

Om jag sätter värdet på Euron till ca 8 kr blir det 83 992 kr.

Danska Goecker är då nästan 10 00 billigare för samma objektiv.
Kan det vara riktigt?

/Gunnar

Danska Goecker och Canons nya supertele 500 mm f4 L IS USM för 74 870 kr.
http://webshop.goecker.dk/product/CAND0661

Samma objektiv på Cameranu.nl
http://www.cameranu.nl/nl/objectiev...on-ef-500mm-f-4-0l-is-ii-usm/h125_477_120094/

Om jag sätter värdet på Euron till ca 8 kr blir det 83 992 kr.

Danska Goecker är då nästan 10 00 billigare för samma objektiv.
Kan det vara riktigt?

/Gunnar

Det är danska priser där. Du måste räkna om dom med ungefär 1.2 för att få svenskt pris. Tittar du på goeckers svenska webshop så kostar objektivet 83920 svenska kronor ink. moms.

Borde ha förstått

Det är danska priser där. Du måste räkna om dom med ungefär 1.2 för att få svenskt pris. Tittar du på goeckers svenska webshop så kostar objektivet 83920 svenska kronor ink. moms.

Så klart är det så. Borde till och med jag ha fattat.
Ändå stor skillnad om man jämför med priset i Sverige ca 95 000 SEK

Då är det fortfarande billigast (som jag hittat) att köpa detta i New York. Man får till och med resan betald om man åker över endast för att handla på B&H photo.

Avvaktar ett par månader till och funderar om jag verkligen ska satsa så mycket pengar på ett objektiv.
Tack för att du rättade mig

Då är det fortfarande billigast (som jag hittat) att köpa detta i New York. Man får till och med resan betald om man åker över endast för att handla på B&H photo.

Avvaktar ett par månader till och funderar om jag verkligen ska satsa så mycket pengar på ett objektiv.

Tycker du? Bara att gå in på prisjakt så varierar allt med ca 2 gånger priset.

/Stefan R. Nilsson

Kanske om du smugglar in det utan att betala tull och moms. Ska du köpa det ärligt så betalar du först skatt i B&H affären när du köper det. Sen både moms och tull i Sverige. Då är det inte så billigt längre :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar