Helmetrock
Aktiv medlem
Är det fortfarande Cameranu.nl och Kamera-express.nl som är billigast av de mer seriösa i EU på kameror och objektiv? Eller har det dykt upp några andra liknade seriösa handlare som är billigare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har inte du shoppat nog på sistone?!
Är det fortfarande Cameranu.nl och Kamera-express.nl som är billigast av de mer seriösa i EU på kameror och objektiv? Eller har det dykt upp några andra liknade seriösa handlare som är billigare?
Det är ett Nikon 70-200 och lite filter jag siktar på!
Det lutar åt Cameranu.nl av dem jag kikat på än så länge, jag har handlat med dem flera gånger och har bra erfarenheter. Dessutom är de billigast på det jag ska ha, även om det bara är småpengar som skiljer.
Danska Goecker och Canons nya supertele 500 mm f4 L IS USM för 74 870 kr.
http://webshop.goecker.dk/product/CAND0661
Samma objektiv på Cameranu.nl
http://www.cameranu.nl/nl/objectiev...on-ef-500mm-f-4-0l-is-ii-usm/h125_477_120094/
Om jag sätter värdet på Euron till ca 8 kr blir det 83 992 kr.
Danska Goecker är då nästan 10 00 billigare för samma objektiv.
Kan det vara riktigt?
/Gunnar
Det är danska priser där. Du måste räkna om dom med ungefär 1.2 för att få svenskt pris. Tittar du på goeckers svenska webshop så kostar objektivet 83920 svenska kronor ink. moms.
Så klart är det så. Borde till och med jag ha fattat.
Ändå stor skillnad om man jämför med priset i Sverige ca 95 000 SEK
Då är det fortfarande billigast (som jag hittat) att köpa detta i New York. Man får till och med resan betald om man åker över endast för att handla på B&H photo.
Avvaktar ett par månader till och funderar om jag verkligen ska satsa så mycket pengar på ett objektiv.
Tack för att du rättade mig
Så klart är det så. Borde till och med jag ha fattat.
Ändå stor skillnad om man jämför med priset i Sverige ca 95 000 SEK
Då är det fortfarande billigast (som jag hittat) att köpa detta i New York. Man får till och med resan betald om man åker över endast för att handla på B&H photo.
Avvaktar ett par månader till och funderar om jag verkligen ska satsa så mycket pengar på ett objektiv.
Tack för att du rättade mig